Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 akkuratt det vet jeg ikke, men tviler på det. ketoner indikerer at du spiser/drikker for lite tror jeg. var innlagt for ikke så lenge siden, og fikk verken mat eller drikke i meg, og tok urinprøve. den hadde et vanvittig høyt utslag på ketoner, og da sa de iallefall det at det viste nå alvorlig på urinen. fikk intravenøs væske for å hjelpe litt. ketoner finnes også hos fastende pasienter, så tror ikke det har noe med sukker å gjøre. søke litt på nettet så finner du nok noe
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Kroppen kommer i ketose når man har for lite inntak av karbohydrater, og kroppen begynner å omdanne lagret fett til glukose, eller noe sånt. Da vil man vel skille ut ketoner..
Anne-B. Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 http://no.wikipedia.org/wiki/Keton Bla nedover til ketoner innen medisin.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Men ketoner i urinen tyder på diabetesproblematikk, dersom man ikke bevisst prøver å få kroppen i ketose. Under sv.skap vil man IKKE ha ketoner i urinen, da dette kan indikere sv.skaps.diabetes. Sukker = glukose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå