Mamma til gutt og jente:) Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Har tenkt å begynne med yoghurt til gutten min på 1 år. Er disse barnevariantene bedre for barn enn vanlig yoghurt?? Eller er det bare enda mer sukker i dem? Vil gjerne gi en yoghurt med lite sukker... Noen som har peiling??
uanonym Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Yoghurtkesam er visst det beste alternativet. Mer proteiner og mindre sukker. Og det som griser minst også når de begynner å spise selv fordi det er tykkere i konsistens. Vi bruker danonini mye, eller litago yoghurtkesam når vi er så heldige å komme over den. test av barneyoghurt: http://www.klikk.no/foreldre/article331960.ece
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2010 Tusen takk for svar!!!!!
Babyønske �� Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Her går det i Danomino og Tine Lettyoghurt med blåbær. Det er disse han foretrekker. Han har tidligere vært veldig kresen og småspist, så har blitt til at han har fått det han har likt. Har forsøkt Litago også, og det gikk ned det også. Så blir vel til at vi varierer litt tenker jeg. Har ikke tenkt så mye på sukkerinnholdet, han har fått det han faktisk har villet spise, har derfor ikke hatt så mye restriksjoner på sukker enda. Yoghurt naturell med usukret fruktmos(sånn fra nestle el hipp) er jo et sukkertfritt alternativ.
Lemonia Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Vi gir Safari. Litt fordi den ikke inneholder så mye sukker, samt at det er en barneyoghurt og han liker ikke "voksenyoghurt" med biter av frukt og bær. Synes også konsistensen er litt tykkere og bedre enn f.eks. Litago.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Snuppa mi får stort sett enten vanlig fruktyoghurt fra Tine eller Biola-yoghurt. Hvertfall fruktyoghurten til Tine inneholder endel sukker, men i og med at hun ikke får annen veldig sukkerholdig mat i uka og minimalt i helgen, så er det ingen fare tenker jeg. Hun elsker yoghurten med biter i - så barneyoghurt vil hun helst ikke ha.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Jeg tror nok ikke det er så forskjell på barne- og voksen variantene når det gjelder sukker, er vel bare at det ikke er noen hele bær og sånn i barneyoghurtene. Vi gir jenta vår Biola yoghurt. Den er jo bra for magen også.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Det er fjernet endel sukker i barneyoghurten de siste årene, så tror nok det kan være litt forskjell. Og i mange voksenyoghurter er det mye tilsatt kunstig sukker, og det er ikke bra for de små.
Mor Løvehjerte Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Det er vel ikke kunstige søtningsstoffer i de vanlige yoghurtene? Er ikke det i de lette bare?
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Nei, det er det ikke. Bare i lett-variantene. Jeg nevnte det bare fordi mange er opptatt av å minske sukker inntaket - men kanskje ikke tenker på at mange av de lettere variantene har tilsatt sukker istedenfor...
lille sprelle Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 vi har alltid gitt biola sin vi. Den er jo regulerende på magen også!
CMH Skrevet 11. februar 2010 #12 Skrevet 11. februar 2010 Yogolino er et godt alternativ. Den er uten sukker. Forøvrig tenker jeg på å kjøpe Tine Ja youghurt. Den er lite sukret og ingen kunstig søtning. Den smaker ikke sukker heller. Den har det det nøkkelhullmerket, så den er vel klassifisert som sunn da Hun får og vanlig drikkeyoughurt/biola
En snupp - og en knert i magen Skrevet 15. februar 2010 #13 Skrevet 15. februar 2010 Artig problemstilling Datteren vår elsker youghurt naturell, gjerne med havregryn nå som hun har blitt større. Og det skal helst være den på småbeger for da klarer hun å åpne selv - hihi. Fordelen er jo at vi ikke trenger å tenke så mye over om hun får annen youghurt nå og da, og ofte vil hun ha den hvite boksen, og ikke den med farge på! Men så introduserte jeg Cultura naturell og youghurt naturell fra hun fikk det første gang, så det kan jo være derfor også. Hvorfor ungen ikke liker ting med kullsyre og er skeptisk til saft, aner jeg derimot ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå