Misti Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Hun har astma og nå blitt forkjøla, kjempe tett og fått mer astma med i dag enn før- hun har feber og sover nå. men hun er så tett og puster tungt og drålig-- er så bekymta.. redd hun plutselig ikke skal få puste og jeg ikke merke det..
Gothminister Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 hvis hun er så tett,så hvorfor ringer du ikke legevakta.? Heller det enn å bekymre seg. Minsten min har infeksjonsutløst astam,altså han blir tett når han er forkjølet,men han har aldri vært så tett så jeg har vært redd for pusten hans.. Har dere akkurat begynt med medisiner,og hvor gammel er hun?
Misti Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2010 har gådd på astma med i 2-3 måneder eller noe.. litt usikker.. hun er 8 måneder. jeg er nok litt overnervøs, men mye pga hun lå på armen min hver natt for og få puste før hun begynte på med så er nok litt overnervøs. skal få mannen som kom hjem nå til og høre på pusten hennes
Frikka9 Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Forstår engstelsen din. Har selv en liten en med infeksjonsutløst astma og hatt en del søvnløse netter pga engstelsen for at pustestopp. Jeg hadde ringt legevakta og beskrevet hvordan du opplever henne og hør hva de anbefaler. Må ta dette på alvor. Ikke vent. Vi kommer nylig hjem fra sykehuset pga dette. Da hadde det utviklet seg til akutt bronkiolitt. Tett og med dype inntrekninger i brystet. Dårlig oksygen opptak. Mener ikke å skremme, men syns du skal ringe.
*Lissi* Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Ring legevakten! Hun må kanskje ha forstøvning. Gutten min var myye plaget da han var liten. Begynte med en forkjølelse, og trodde han bare var litt tett. Endte med innleggelse. Sier det ikke for å skremme deg, men bedre med en sjekk for mye tenker jeg.
Misti Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. februar 2010 natta gikk bra.. men oppå forkjølelsen er hun blitt kjempe snørete og hun har en kjempe stygg hoste.. hun surkler veldig i brystet og sliter endel. vet likosm ikke om det hjelper og mer ventolin enn vanlig.
*Lissi* Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Kan jo prøve å gi litt ekstra ventolin. Om det ikke hjelper hadde jeg ringt legevakten. Terskelen min er ganske lav sånn sett. Spesielt med små barn.
Gjest vinterbrud Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Hei,Du bør nok øke medisindosen hennes,gi henne nesedråper.Bygg opp under sengen hennes,så hun får hodet høyere opp,det hjelper veldig på min astmatiker. Ring legevakten,de kan gi henne ekstra medsin.Uff,det er ikke godt når de små blir dårligere av astmaen. Jeg håper lille jenta di er bedre i dag.
Espoir Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Har du ikke forstøverapparat til henne da? Du må bruke det når hun er så tette, ellers må du gå til legen med henne og få det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå