Gå til innhold

Dere som har vært i Praha...Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser på onsdag og gleder oss masse =)

Vil gjerne ha tips på resturanter,shopping og taxi...

På forhånd takk =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kom hjem i går faktisk etter 4 dager der:) Nydelig by. Har ikke så mange tips om restauranter men spis på de lokale, billig og god mat. Prøv sushi nedi der.

Ellers bør du gå til plassen ved klokketårnet men vær forsiktig for det er veldig mye lommetyver der.

Karlsbroen var ikke så fin som jeg trodde gitt. De holdt også på med vedlikehold på den så hadde nok vært annerledes opplevelse hadde ikke broa vært fylt med arbeiderfolk. Ble utrolig skuffa, men gikk opp i tårnet der og da fikk vi kjempefint utsikt. Skulle egentlig prøve å ta en elvebåt også men det fikk vi ikke tid til.

hvis du skal på kjøpesenter anbefaler jeg Palladium. Stort senter men

mange butikker:)

Vi dro også til det jødiske kvarteret. Tett i tett med gravstøtter. Veldig spesielt å gå der, men vi fikk ikke dekt 1/10 del av området for det var så kaldt. Lurt å kjøpe 24-hours billetter. Da kan du ta trikk, buss og metro overalt. Bare husk å stemple aller første gangen dere bruker den. Du får kjøpt billettene overalt hvor det står Trafika.

Hvis du liker øl er det staropramen og kozel som gjelder, Staropramen (lyst) er best i mine øyne.

Ta med VARME klær. På søndag og mandag var det jævlig kald vind der.

Vi bodde på Hotel Central Prague og var midt i byen og det var perfekt. Gåavstand til alt. Nå vet ikke jeg hvilket hotell dere skal sove på men ved siden av Central hotel ligger en rolig koselig restaurant som heter Red hot and Blues som har en sinnsykt god ostekake! Hehe

God tur da:D

Skrevet

Tusen takk for svar =) Spørs hvilken tur dette blir da jeg har fått nyrestein og søs omgansyken.Resten av gjengen blir vel smitta så håper at vi ser mer enn doskåla på hotellet.=)

Hotel Metamorphis skal vi bo på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...