Gå til innhold

Trenger råd; han en på 4 mnd som våkner MANGE ganger om natten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår sønn på snart 4 mnd legger seg hver kveld kl 19, og sover godt til ca 23.00 deretter våkner han ofte resten av natten. Noen ganger holder det å gi ham smokken, mens andre ganger må jeg stryke og kose med ham til han sovner igjen. Andre ganger er han bare våken i 2 timer. Han spiser ikke før ved 5-6 tiden, har prøvd å gi ham mat før det, men han er ikke sulten.

Nå begynner jeg å bli sliten av all denne nattevåken, er det noen som har noen gode råd eller tips?

På dagtid sover han for det meste fint ute i vogna si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første som slår meg, som hjalp på min kjempegutt (5 mnd nå) var mer mat i løpet av dagen. Vi er allerede oppe i 2 fulle grøtmåltider + fruktpuré i tillegg til pupp :)

Skrevet

Sover han hos dere kan det tenkes at han blir vekt av dere. Flytt han da på eget rom.

Begge mine ble forstyrret av meg og sov natten igjennom umiddelbart etter at de kom på eget rom.

Skrevet

Veell da snuppa vår var 4 mnd, la vi henne ikke før 22-23--tiden på kvelden. Jeg stupte i seng da puppen var "tom" i 21-tiden og faren tok over med flaske. På den måten fikk vi begge noen timer sammenhengende søvn.

PS! det var aldri noe problem å begynne å legge tidligere etterhvert som soveøkta ble lengre. Det skjer med økt aktivitetsnivå!

Et stort og viktig tips er å sove når barnet sover! (også på dagtid)

Skrevet

Det er umulig å si og du vil kunne få tusen råd som ikke hjelper...

Mulig at han trenger grøt, men det høres lite sansynlig ut hvis han ikke vil ha pupp/flaske på natta når han våkner.

Kan også være at han sover for mye på dagtid, uansett hva praksisen er i Norge (søvn avler søvn etc) har jeg sett flere eksempler på at det hjalp at barnet ikke sov alt for mye på dagtid (hvis han gjør det da?).

Ellers så kan jeg bare trøste deg med at det blir bedre og at man blir mer vant til det :-)

Skrevet

Hadde nesten samme problemet som deg helt til hun begynte å sove mindre på dagtid. Det har først skjedd nå den siste uka. Nå legger hun seg i 21-22 tiden og sover til kl 9 neste morgen med unntak av to matinger. Hun er nå 4 1/2 mnd.

Det skal også nevnes at alt ble mye bedre da jeg begynte å gi henne fast føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...