Gå til innhold

Hvor mange avocadoer kan jeg spise om dagen før det blir for mye av det gode???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veeeldig glad i avocado om dagen:) Er en såkaldt økende mamma. La på meg over 40 kg sist og endte opp på 104(!)kg. Gikk de av meg igjen, hvertfall 34 av de og det holdt fint da jeg er 174 høy, men nå er jeg 20 uker på vei med nr tre og har ikke så lyst til å bli ekstremt stor denne gagen også... Har foreløpig lagt på meg ca 10 kg og vet jeg må passe meg. Så tilbake til spm. i overskrift... Hvor mange er for mye? Sundt fett er også fett...

Fortsetter under...

Skrevet

ah.. trur ikke du trenger å tenke så veldi mye på d.. men hva spiser du ellers da? hvis fesk tar tre avokado om dagen, å kansje noen plommer ( veldi gode billige plommer på kiwi nå) å epler ol.. trur du kan spise ganske så mange før det gjør noe.. mye bedre å spise avokado enn å trø innpå noe annet..

jeg har gjennom hele svangerskapet spist ca 6 forskjellige frukter om dagen,i tillegg til de faste måltidene.. har hjulpet meg veldig med både sult å søtsug :)

Lykke til

Skrevet

Max to never frukt om dagen totalt, gjelder også når man ikke er gravid men ønsker å spise sunt. I praksis for deg, du kan spise to avocadoer per dag dersom du ikke spiser annen frukt i tillegg. Frukt inneholder masse sukker, og spesielt gravide som tenderer til svangerskapsdiabetes eller bare ren overvekt, bør absolutt begrense inntaket av frukt!!! Spis grønnsaker!!! Minigulrøtter, blomkålbiter, sukkererter og agurkstaver. Dypp i dipp laget på fettfattig yoghurt. Nam nam for fysesjuke gravide som trenger munnfyll.

Skrevet

alt me måte.. men trur ikke det e lurt å bli hysterisk.. snakk me jordmor du, så får du nåkk vite hvordan du skal spise beste mulig får både deg å barnet :)

Skrevet

Avocado er både godt og sundt, men om du er redd for å legge på deg er det best å se på det totale kcal inntaket i løpet av dagen. Du trenger ca 200-300 kcal ekstra per dag i graviditeten. Om du holder deg innenfor dagsbehovet vil du ha større tjangs til å holde vektoppgangen innenfor ønsket grense.

Det er forresten 185 kcal per 100 g avocado:)

Skrevet

Forøvrig fikk jeg denne anbefalingen av Grete Roede kursleder da jeg var gravid sist:

"Spis så mye du vil av grønnsaker og frukt men ikke mindre enn 3 porsjoner grønt og tre frukter"

Annonse

Skrevet

Hva i all verden er "to never frukt"? hehe

Har aldri hørt den anbefalingen.

Jeg har alltid spist mer enn mine 5 om dagen, og gjør det nå som gravid også. Er det som er lettest å få i meg av mat uten å bli kvalm, og det tilfredsstiller søtbehovet.

Man er jo forskjellig, noen vil legge på seg av å spise for mye av enkelte matvarer, andre ikke.

Skrevet

Hehe vil bare si at jeg tenker det samme som deg:)

Avokado er toppen nå assa!:)

Jeg spiser maks en hel om dagen... men skjønner hvis man vil ha fler ;)

Skrevet

Godt å høre at det er flere enn meg som har avocado-dilla!

Jeg spiser gjerne et par om dagen, med reker oppi, nam nam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...