Gå til innhold

Hvor mange avokadoer kan jeg spise om dagen før det blir for mye av det gode??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veeeldig glad i avocado om dagen:) Er en såkaldt økende mamma. La på meg over 40 kg sist og endte opp på 104(!)kg. Gikk de av meg igjen, hvertfall 34 av de og det holdt fint da jeg er 174 høy, men nå er jeg 20 uker på vei med nr tre og har ikke så lyst til å bli ekstremt stor denne gagen også... Har foreløpig lagt på meg ca 10 kg og vet jeg må passe meg. Så tilbake til spm. i overskrift... Hvor mange er for mye? Sundt fett er også fett...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper at 1-2 holder i massevis.

Skrevet

Æsj, skullegjerne hatt minst 4:)

Skrevet

Ja, avocado er jo full av fett selv om det er sunt fett. Det er ikke mulig å si hvor mange du skal spise i løpet av en dag, det kommet jo helt an på hva annet du spiser! Spiser du avocado i stedet for andre sunnere grønnsaker og frukter er det jo ikke så bra, men spiser du det i stedet for en pose potetgull er det jo definitivt bra.

Skrevet

Jeg eeeelsker avocado og har spist minst to til dagen de siste ukene..

Er 37 uker på vei,..:-)

Har måttet slutte å kjøpe for jeg kunne spist enda flere..

Skrevet

En om dagen bør holde hvis man skal passe vekten litt. Veldig sunt, i moderate mengder siden det er mye kalorier i fett.

Elsker også avkoado, spiste også 2-3 om dagen da jeg gikk gravid og la på meg 40kg siste svangerskapet, heldigvis fått av meg alt etterpå.

Skrevet

Så når jeg nå¨spiser avocado nr to på knekkebrød istedet for pottiss er det ganske bra, men ville vært bedre med gulrot/kålrot:) Takk for innspill:)

Skrevet

Hvis du aldri spiser hvitt mel, lys pasta, hvit polert ris eller poteter i noen form så kan du spise så mange avokadoer du bare orker :)

Hvis du går mye opp som gravid kan det tyde på at kroppen din trenger fett. Fett er knallbra som energikilde for gravide, bare IKKE sammen med raske karbohydrater. Erstatter du karbohydratene dine med fett og lavGI grønnsaker kan det være du bremser vektøkningen din noe. Du må selvfølgelig ikke spise ketogent (mindre 50g karbohydrater pr dag).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...