aef Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 når hadde dere barnevakt for deres barn første gang? altså hvor gamle de var?
MathildeC Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 4 måneder. Da var det besteforeldrene som satt barnevakt noen timer mens vi var ute og spiste. Med førstemann hadde vi barnevakt første gang da hun var 10 måneder.. Da var det også besteforeldrene!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Ca. 7 uker tror jeg, men var kun borte i 3 timer. Føltes lenge nok... Godt å komme hjem igjen, ja :-)
_Løvemamma_ Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Jeg skal til tannlegen på onsdag (jeg MÅ, har brukket en tann), og da skal mannen være hjemme alene med henne. Det er det nærmeste jeg kommer så langt (hun er 8 uker), men ser ikke for meg at jeg vil være komfortabel med å dra ifre henne med andre enn faren på lange tider enda.
Gjest Kira06 Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Første gang vi hadde barnevakt, så var hun bare 1 uke gammel. Men var bare borte i ca 30 min, slik at mannen min og jeg kunne storhandle:) Ellers har vi hatt barnevakt endel ganger allerede, selv om hun snart kun er 5 mnd. Mine foreldre har passet henne endel, og det samme har tanta til mannen min. Da har vi vært borte maks 2-3 timer, for å dra på restaurant eller handle sammen. Tror det er noe som er smart for forholdet. I mai blir første helgeturen borte fra datteren vår. Da skal vi gifte oss i utlandet, og hun skal være hos foreldrene mine. Men da er hun jo 8 mnd, så det skal gå greit.
*bolla pinnsvin* Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Minstejenta var 2 uker da vi måtte i begravelse, så tanten hennes passet henne noen timer. Eldstemann var vel 5 uker omtrent da vi var ute på middag og kino. Overnatting borte prøvde vi første gang da eldstemann var 3 måneder. Jenta vår er snart 8 mnd, men har ikke sovet borte, fordi hun fortsatt får mat på natta og ikke vil ta flaske.
Lemonia Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Spørs hva du mener med barnevakt. Da han var en uke gammel passet mamma ham to timer så vi fikk gjort litt julehandel. Barnevakt om natten har vi ennå ikke hatt (han er 14 mnd), men det er mest fordi vi ikke bor i nærheten av familiene våre og jeg ikke har lyst til å bruke fremmed barnevakt ennå. Barnevakt om kvelden for å dra ut på kino eller spise har vi innimellom når det passer seg slik.
Void Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 De to tantene til lille var barnevakt når hun var ca 8-9 uker, da var jeg og pappaen på kino og så Avatar. Det gikk kjemepfint, selv om det kriblet i magen på slutten av filmen, for da gledet jeg meg sånn til å se lille igjen! Jeg har vært ute og spist med venninner og en gang ute på byen mens pappaen har vært hjemme etter dette (ikke det at det kan kalles barnevakt når det er pappaen som er hjemme, da). Synes det er herlig å kunne være litt ute blant folk, men gleder meg alltid vilt til å komme hjem etter en stund Lille er nå 12 uker. Noen mener at man skal være hjemme med sine små og ikke ha barnevakt før barnet er over ett år osv. Jeg tror det er viktig at mor og far får treffe litt andre mennesker, ha kjærestekvelder osv. Vi er heldige og har våre søstre (tantene) rett i nærheten og de er så glade i lille at jeg ikke har noe problem med å overlate henne til dem for noen timer. De vil jo bare lille sitt beste og bærer og bysser og koser med henne. Hvis de lurer på noe, ringer de og uansett er jeg bare en liten taxitur unna. Når jeg er ute og pappaen er hjemme koser han og lille seg glugg ihjel, han synes det er kjempegøy å ha aleneansvar for lille
Julle&LilleBus Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Besteforeldrene på begge sider har jo passet han litt noen ganger når vi har vært der, hvis vi har handlet, vært på besøk el, men ser ikke på det som barnevakt egentlig. Første gang vi hadde ordentlig barnevakt var han 4 mnd. Da hadde jeg bursdag og vi var ute å spiste, mens mini var hos et vennepar. Nå er han straks 9 mnd og har hatt barnevakt et par ganger etter det.
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Barnevakt på ca 2 timer et par ganger mens vi selv kun var i nabolaget (bare for å få oss en sårt trengt luftetur): 1 uke. Det var besteforeldrene til ungen som passa han. Overnattingsbesøk første gang: 4 mnd. Her var det også besteforeldre til ungen som passa han.
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 Vi fikk frøkna vår i desember så tok ikke lang tid før min kjære svigermor måtte sitte her hjemme mens vi fikk ordnet julehandelen. Var alt for kalt og ta henne med oss. Etter det har hun sovet en natt hos min svigermor (ammer ikke) og en natt hos mamma og pappa. kunne ikke tenkt meg og hatt hun et annet sted en hos dem. de har jo oppfostret meg og min kjære så stoler på de. Nå skal det sies at jeg savnet henne noe enormt!vi var på tur med jobben til samboeren. Og der gikk det dårlig med barn. Så vi veide for og i mot om jeg skulle bli hjemme men valgte og dra sammen. Hadde fryktelig godt av det som kjærester. frøkna var akuratt 8 uker når vi dro.Men, nå blir det leeeeeeenge til! ) Kan godt være hos min eller hans familie noen timer men ikke en natt. på en stund. Hun merket det ikke bare mitt mors hjerte. ) Noen syntes sikkert jeg er en "dårlig" mor som leverer henne fra meg så fort men er viktig at vi som foreldre også tar seg tid til hverandre. Vi elsker henne over alt på jord og var rart ogsavmne henne så fælt. Våknet på natta og letet etter henne.. He he.. Tok litt tid før jeg skjønte hvor vi var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå