tegneseriedama Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Hei! Spør siden jeg faktisk ikke vet hva som er vanlig... Har vært prøvere i 2,5 år nå. Fått beskjed om at mannen min leverer, hormonene er ok og idag var jeg og fikk tatt kontrast rtg. Har en pip åpen eggleder og en delvis tett. I tillegg har jeg visst sterkt bakoverbøyd livmor. Hm... Mye info på en dag syns jeg. Nå lurer jeg på hva som er vanlig å fortsette med? Får jeg innkalling fra gynekologen eller må jeg ta kontakt selv? Eller blir det å gå via fastlegen herretter?
tegneseriedama Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #2 Skrevet 22. mars 2010 Svarer meg sjøl jeg;-) Det som skjedde etter kontrast rtg for min del var at jeg ble gravid på andre syklusen etter! testet positivt i går.
Suksessterta *gravid* Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Gratulerer, gratulerer! Jeg skal ta kontrastrontgen neste uke, haaper det samme skjer for meg! Hvordan var det forresten? Gjorde det veldig vondt? Tok du noe smertestillende foer? Har hoert alt fra at det nesten ikke kjennes i det hele tatt til at det er ulidelig vondt saa jeg gruer meg litt kjenner jeg...
ftone Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Hei. Jeg jobber på rtg, og har vært med på mange hsg. Kan i hvertfall svare deg "fra den andre siden". Vi pleier å si at det kan føles som litt kraftige mens smerter. Noen kjenner mindre, andre mer. Det vi har merket er i hvertfall at jo mer du klarer å slappe av(ja, lett å si), jo mindre merker du. Det er faktisk mange som blir gravide etter en hsg, og noe av grunnen er vel at egglederne blir "skyldt" igjennom. Lykke til!
Ella78 m/ A&M Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Ja, det som skjedde meg var at jeg ble gravid, så bare hopp til køys... Hehe.... De såg ingenting på røntgenet mitt, men muligens har det vært noe grums der som ble skylt bort... Spiren satt i hvert fall første runde etter røntgen, og har blitt til en vidunderlig gutt på halvannet år... Nå håper vi på nestemann, og har i dag startet på pergo igjen, første gang siden fødselen.... Håpe-håpe-håpe-håpe..... Gynekologen sa i hvert fall klart i fra om at jeg ikke kom til å få flere røntgen nå så det må bare ordne seg med medisinene..... (Vi var prøvere i 2,5 år før førstemann ble unnfanget, har nå holdt på i halvannet med nestemann...) Masse lykke til i hvert fall! PS - jeg hadde en kollega som hadde det lignende deg, bakoverliggende livmor og en tett eggleder. Hun ble også gravid ett par runder etter røntgen hsg. Så det så!!
Slumdog Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Tusen takk for svar ftone og Ella Da skal jeg "kvinne" meg opp til undersokelsen og haaper det ikke gjoer altfor vondt. Proeve aa slappe av ja, hehe. Haaper jeg er like heldig og kanskje blir gravid snart jeg og. Lykke til med nr 2 Ella!
Ella78 m/ A&M Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Takk takk! PS - for meg gjorde det ikke vondt, det var bare litt ubehagelig når de injiserte væska, som menssmerter nærmest. Eller en slags pressfølelse... Ikke vondt i hvertfall... Lykke til!! Det går så fint, så. Og så er det godt å få et svar!!! KLEM
tegneseriedama Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2010 Næmmen!! Plutselig hadde mange vært innom tråden jo....:-) Skal vi se....-kontrastrtg syns jeg desværre gjorde vondt. Siden livmoren min lå så veldig bakover slet de rett og slett med å feste tuben med væsken ved inngangen til livmoren. De måtte gjøre flere forsøk før de fikk det til, ble litt oppskrapet innvendig og sikkert en god del av grunnen til smertene. Det andre var at de prøvde å presse kontrastvæsken litt hardt inn for å se om de greide å åpne den tette egglederen. Andre jeg har snakket med i ettertid sier de ikke kjente noe. Jeg syns det var vondt der og da men det gikk over med en gang. Veldig greit å få avklart ting etter så lang tid og direkte deeeeilig nå teste positivt for første gang litt over en mnd senere. Nå går jeg og gliser over å være støl i pupper,øm over magen og veik i ryggen. Hurra for kontrast rtg:-) Ps damen, som var inne på rtg sammen med legen, oppfordret meg nesten direkte til å gå hjem og utfordre den åpne egglederen "det er merkelig nok mange som blir gravid rett etter en slik undersøkelse-så det er bare å sette i gang" sa hun :-D
Suksessterta *gravid* Skrevet 30. mars 2010 #9 Skrevet 30. mars 2010 Da er det unnagjort Jeg maa si jeg synes det gjorde veeeldig vondt, mye verre enn jeg hadde trodd. Men det varierer sikkert veldig fra person til person.. Og det gikk jo fort over igjen heldigvis. De gode nyhetene er jo at den ene egglderen jeg har igjen ser fin ut, hurra! Saa da haaper jeg jeg er like heldige som dere og at dette kanskje har renset opp litt saa spira kan komme!
Ella78 m/ A&M Skrevet 30. mars 2010 #10 Skrevet 30. mars 2010 Håper det ordner seg for dere også!!! (Jeg hadde jo kanskje håpt litt på å få en ny røntgen for å se om vi klarte å bli gravid igjen etterpå det, slik vi ble forrige gang, men DET var visst ikke aktuelt ,selv om vi har holdt på som prøvere i halvannet år etter førstemann ble født... Søren.... Men vi får vel forsøke med pergo og "gamlemåten" en stund til... )
Suksessterta *gravid* Skrevet 5. april 2010 #11 Skrevet 5. april 2010 Haaper det klaffer snart med gamlemmaaten Bare lurte paa en ting til - paavirket kontrastrtg EL hos dere? Jeg er naa paa CD 16 og hadde fortsatt negativ EL i gaar (CD15). Tror jeg proever aa ha EL tidligere enn dette for jeg har ganske korte sykluser... Haaper ikke hele pp er odelagt, men at det kanskje kommer EL en av de naermeste dagene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå