Gå til innhold

Hadde masse problemer forrige svangerskap = tidlig UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Forrige svangersskap hadde jeg svangerskapsforgiftning, masse småblødninger og var sykmeldt store deler av svangerskapet.

Denne gangen har jeg hatt en liten blødning, men de mente den var så liten så ingen trussel.

men er det slik at jeg kan spørre om tidlig UL fordi jeg hadde så mange problemer sist?

Kjenner at jeg er engstelig for at ikke alt er ok. det kommer nok av at jeg er så vant til å hele tiden vite at alt er ok med den lille. Forrige gang var jeg jo på kontroll 2 ganger i uken og hadde UL hver 3 uke. Så det og ikke vite gjør med nervøs.

jeg skal til kontroll når jeg er 10 uker på vei, kan jeg da be om tidlig UL?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det syns jeg du kan! Det skader ikke å spørre om du kan få en henvisning til gyn. Da kan gyn følge deg opp, og da får du også tidlige UL.

Aldri galt å spørre syns jeg:-)

Skrevet

Jeg syntes også du kan be om en tidlig UL. Det skader jo uansett ikke å spørre. Vær ærlig og forklar at du engster deg, har hatt et komplisert svangerskap tidligere og hatt noen småblødninger denne gangen også.

Legen min sendte meg rett til UL når jeg fikk en blødning, men hun forklarte at sykehuset ikke tok imot før man var en 8-9 uker på vei. Jeg var 9+4 og det var akkurat på grensen til at jeg ikke måtte ta UL'en privat. Dersom du skal til legen i uke 10 er du jo fint over til den tiden sykehuset kan ta deg imot.

Lykke til MC81 og håper at dette svangerskapet blir litt mindre komplisert enn det forrige :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...