fullfartheledagen-med en til! Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Har en liten pjokk på 20 mnd som skal være med på karneval i barnehagen denne uka. I barnehagen sier de at vi ikke tenger å overdrive utkledningen, for mange av de minste blir litt redde, og så skjønner de jo ikke helt greia med karneval. Hmmm... mulig jeg har dårlig fantasi, men er det noen erfarne mammaer der ute som har noen gode, enkle og ikke minst billige tips til en liten mini-utkledning til min lille?? Han liker ikke å ha noe på hodet, hehe. Spør her jeg, liksom litt mer aktivt forum her enn dib. På forhånd takk!
Bromelia Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Ta en tur på nille... kostymene der koster 100-150 kr. Mye søtt som ikke er skummelt. Jeg er skikkelig dårlig på karneval-greier, så jeg har tydd til det mange år på rad.
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Vi kjøpte tigergutt på br leker, kostet 250kr.. litt dyrt, men har kjøpt stor str. så det kan brukes til neste år også, og med neste på vei så kan dette arves og brukes både til gutt og jente. De hadde også andre typer til 150kr, elefant, humle, katt etc.
meg68 Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 En søt og billig løsning er rett og slett å ta på en joggedress som er ensfarget enten sort, brun, beige hvit osv.. Tegne sort på nesa og streker til værhår og simsallabim har du en liten søt bamse!!!! Gjorde det i fjor og det ble en suksess!!!!
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 eller kjøpe katte ører og hale (billig) kle i sort og mal på nese og værhår- Kan også lage selv ører og hale selv med tøy remse, og hårbøyle med papp ører. generelt alle mulig type dyr... Hehe... kom på at jeg har noen playboy bunny ører liggende... kan da fint brukes til å være kanin! hehe troll: lage hale med noe garn, knyte garn inn i håret og ha på en fillete t-shirt og litt sminke i ansiktet.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Mange av de minste kommer som fotballspillere, med glisende pappaer som følger dem, he he...
hm... Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Dongeribukser, rutete skjorte, og en bart lagd med eyeliner... vips så har du en cowboy:-)
Lbaby Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Hei! I fjor kjøpte vi humledrakt til gutten vår. Han er nå 2,5 år og digger spiderman. så vi har kjøpt en helt enkel spidermandrakt. Synst det er lettest å gjør det enkelt
08gutt-og-10gutt Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Kjøpte Batman drakt på H&M til 179 kr, (hadde superman også) kjøpte den litt stor, så den passer til neste år også, også kommer det jo snart en lillebror som kan arve den etterhvert...
fremtidoghåp Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Vi tok rett og slett en hvit T-shirt, (str stort barn, den bør gå ned til kneet). Så skrev vi "LILLE SPØKELSE" med store sorte bokstaver på T-shirten. Vi brukte en tykk, permanent tusj. I ansiktet sotet vi nesen, kinnene og tegnet skumle, skrå bryn. Litt hårgelè så håret stod alle veier, og VIPS hadde vi et skummelt lite spøkelse. Så og si gratis! Man må jo ikke ha gele i håret hvis han ikke vil. Og har man ikke oven/peis med tilgang til sot, kan man jo bare bruke en øyenbrynsblyant eller lignende til å tegne skumle bryn og sort nese/kinn. Lykke til!
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 9. februar 2010 Tusen takk for mange flotte tips, damer! Blir i godt humør jeg, så mye smart og søtt man kan gjøre;-) Gleder meg til å ta bilde av lille tassen i bhg imorgen!!
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 9. februar 2010 #12 Skrevet 9. februar 2010 Kjøpte ett enkelt sett på toysrus med ører, nese og hale, tiger.. Måtte snike den ut av butikken for jenta mi på 2,8 var helt hysterisk og ville ikke ha noe med kostymer å gjøre, så ikke vet jeg hvordan det skal gå på fredagen... :/
Bumblebeee Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 Jenta mi er 17 mnd og skal også på karneval denne uka. Jeg fant frem en rød ullkjole hun hadde hengende i skapet, limte på svarte filt rundinger og trakk en buksestrikk gjennom kanten nede slik at den ble litt ballong-aktig. Med svart body og svarte strømpebukser blir hun en kjempesøt marihøne Har også laget følehorn av hårbøyle, piperensere og svartmalte isoporkuler, men regner ikke med at hun vil ha noe på hodet. Kanskje jeg klarer å lure henne tilå ha dem på lenge nok til å få knipset et bilde. Vinger lager jeg av ståltråd og svart nylonstrømpebukse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå