ungmamma20 Skrevet 8. februar 2010 #1 Del Skrevet 8. februar 2010 Har termin i midten av april. Jeg studerer 100 % på en bachelorgrad i økonomi. Nå har det seg slik at jeg må ta permisjon til januar/februar neste år. Altså jeg mottar da 44 uker med fødselpenger fra Lånekassen. Hvilke rettigheter har samboeren min som jobber? Sist vi snakket med NAV face to face sa hun at så lenge jeg skal tilbake til studiet mitt etter å ha mottatt fødselspenger fra NAV så hadde far rett på 37 uker (100 % dekningsgrad) eller 47 uker (80% dekningsgrad) ETTER min permisjon var over å jeg går tilbake til studiet. For når vi søker da foreldrepenger til far er jo det bare å krysse av at jeg studerer 100 %, Men så sendte jeg en mail på noen andre spørsmål til NAV å da sier saksbehandler at far sin permisjon MÅ avvikles innen 41/51 uker etter fødsel????? Hva er rett her? For da er jo vi hjemme likt... å det er jo ikke lov. Å viss ikke han får ta ut permisjon får jo vi ingen penger fra nav? det er jo feil det å! noen som vet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141404981-student-og-permisjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma75 Skrevet 9. februar 2010 #2 Del Skrevet 9. februar 2010 Sakset fra www.nav.no: Faren må avvikle sin stønadsperiode innenfor den ordinære stønadsperioden på 215 eller 265 dager (43eller 53uker) etter fødselen eller omsorgsovertakelsen. Dette medfører at faren må begynne sin stønadsperiode senest seks uker etter fødselen eller omsorgsovertakelsen, såfremt han ikke vil ”tape” stønadstid. Dersom faren påbegynner sin stønadsperiode senere enn seks uker etter fødselen eller omsorgsovertakelsen, vil antall dager påløpt etter de seks ukene og fram til han starter sin periode, gå til fratrekk i hans maksimale stønadsperiode. Når mor ikke har opptjent rett til fødselspenger kan faren ta ut foreldrepenger i opptil 185 eller 235 dager (37 eller 47 uker). Departementet uttalte i Ot. prp nr. 56 (2008-2009): Med andre ord stemmer nok det dere har fått informasjon fra nav om... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141404981-student-og-permisjon/#findComment-141410275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå