ungmamma20 Skrevet 8. februar 2010 #1 Del Skrevet 8. februar 2010 Har termin i midten av april. Jeg studerer 100 % på en bachelorgrad i økonomi. Nå har det seg slik at jeg må ta permisjon til januar/februar neste år. Altså jeg mottar da 44 uker med fødselpenger fra Lånekassen. Hvilke rettigheter har samboeren min som jobber? Sist vi snakket med NAV face to face sa hun at så lenge jeg skal tilbake til studiet mitt etter å ha mottatt fødselspenger fra NAV så hadde far rett på 37 uker (100 % dekningsgrad) eller 47 uker (80% dekningsgrad) ETTER min permisjon var over å jeg går tilbake til studiet. For når vi søker da foreldrepenger til far er jo det bare å krysse av at jeg studerer 100 %, Men så sendte jeg en mail på noen andre spørsmål til NAV å da sier saksbehandler at far sin permisjon MÅ avvikles innen 41/51 uker etter fødsel????? Hva er rett her? For da er jo vi hjemme likt... å det er jo ikke lov. Å viss ikke han får ta ut permisjon får jo vi ingen penger fra nav? det er jo feil det å! noen som vet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141404981-student-og-permisjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…