Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 18 mnd har hatt feber (mellom 39 og 40) i 5 døgn. Er forkjølet og hoster i tillegg.... Noen råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen og sjekk det ut. Her var jenta (16 mnd) skarlagenfeber og trengte pencilin.

Skrevet

Jeg har en jente på to år. Hun har også hatt mellom 39 og 40 i feber nå i fem dager. Og hun har en fryktelig hoste. Så det høres jo veldig likt ut...

KAn godt hende det er noe som går. Hørte det var flere i barnehagen som hadde hatt feber også.

Vi var til legen først på fredag (3.dag med feber), legen mente det var et virus og at det ikke var nødvendig med antibiotika. På lørdag hadde hun over 40 i feber så da gikk vi til legen igjen. Nå var hun rød i ørene så legen mente hun trengte penicilin. Vet ikke om hun i det hele tatt har fått i seg noe av denne for hun kaster opp stort sett med en gang hun svelger det... Helt håpløst.

Men i dag som er 6. dagen med feber hadde hun bare 38!! Så det ser ut som det er på vei til å gi seg.

Tror nok jeg ville gått til legen i morgen hvis ikke gutten din er blitt bedre til da.

Skrevet

Samme her! Jenta vår hadde 39-40 i feber i fire-fem dager. Hostet fryktelig, var slapp, nektet mat og drikke, kastet opp i flere dager. Tredje gangen vi var hos legen fikk vi endelig penicillin! Da kikket legen i øret og så at hun var rød, tok crp og fikk bekreftet høy infeksjonsverdi, og tok slimprøve fra munn. Etter en dag med penicillin var feberen på vei ned, og jenta begynte så smått å røre mat og drikke igjen.

Jeg ville ikke nølt! Dra til legen og krev full sjekk. Det er mye virus og dritt ute og går nå... :)

Skrevet

Takk for svar - greit å høre andres erfaringer og at vi ikke er alene..

Var til legen i går. Hadde da fortsatt feber og hornhinnen var sprengt. Så da er det ørebetennelse og penicillin. Han har fortsatt litt feber og er syk, men håper formen kommer seg fort. Har så lyst til å leke ute etter mange innedager... Noen som vet hvor lenge de må holdes inne?

HI

Skrevet

Jenta vår har hatt noe av det samme, og feberen satt i (men gikk ned fra nær 40 til rett rundt 39) tre dager etter hun fikk penicilling. Hun hadde en hoste som liknet falsk krupp i tillegg til ørebetennelse, men vi fikk beskjed om at hvis hun hostet mindre var det bare å være ute. Legen påsto at de fleste barn kunne gå i barnehagen et til to døgn etter de hadde begynt med penicilling. Det stemte ikke her, men vi var ute og gikk litt i bakgården bare for å lufte oss, så jeg ville nok tatt en tur ut, ja :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...