Gå til innhold

litt redd etter UL!


Tine89

Anbefalte innlegg

Jeg tok en privat ul siden jeg var usikker på termin, fikk termin 4 september, da var jeg 8 uker på vei.

Fikk henvisning til ul (sa ikke fra at jeg også tok en privat) å i dag fikk jeg termin 24 august. dette er 2 uker forskjell:S hvilken skal jeg stole på, hun regnet lengden på crl til 10 uker(samme som forje ul) men dette var veldig usikkert for babyen lå ikke sidelengs men så rett på oss. men lengden på hodet viste 12 uker! hun ville stole på det og sa jeg var 12 uker på vei.

 

Kan den ha for stort hode til kroppen, og kan det være farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en ca mens termin da?

Trur ikke du skal beskymre deg, for du får en termin ved ul i uke 18-19.

Den er mye mer realistisk siden det er i e ukene babyen generelt er lik i vekst. Men hvis du da også får et stort sprang ville jeg notert meg det og sakt det, slik at du evnt slipper å måtte gå for lenge over tiden.

Heldigvis så kommer de fleste unger da de er klare så det går nok bra:)

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet crl'en? Da kan du selv skjekke hvor langt du er på vei ved hjelp av dette skjemaet: http://www.nsfm.no/esnurra/4.php

Der står altså først crl, og tilslutt hvor mange uker/dager du er på vei..

 

Var en lik tabell de målte min termin etter begge gangene jeg var på tidlig ul på sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er nokså sikker på når jeg ble gravid og da jeg var på ul var jeg 9 + 3. da legen så fosteret sa han at dette er ikke et foster på ni uker, men noe mindre. Jeg ble redd fordi jeg tenkte det ikke hadde utviklet seg som det burde. men da han sjekket på skalaen sin etterpå, så lå det innenfor ni uker. Så det kan nok variere endel, de utvikler seg jo så fort bare på en liten uke. Fostret hos meg lå akkurat som hos deg, så han målte flere ganger for å være sikker.

Har også lest at terminen kan avvike med nesten to uker. Det er vel først ved ordinær ul at de kan være mer sikker, fordi det da skal være et visst forhold mellom hodestørrelse og resten av kroppen?

i ditt tilfelle ville jeg ha sagt ifra at den private ul sa det ene og den andre sa noe annet. da kan det jo hende de vil sende deg til en ny ul og kanskje babyen ligger mer gunstig til da.

Lykke til, det er nok ikke noe å bekymre seg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...