Gå til innhold

Hva skal dere ha med av mat og drikke til føden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg hvordan type drikke og skal dere ha med kjeks/sjokolade i så fall hvilken type? Siste gangene hadde jeg bare noe nøtter også fikk jeg saft med isbiter og etter epiduralen fikk jeg et par brødskiver for da kunne jeg få litt mat i meg :-) Vil ha med litt mere mat denne gangen, til meg og mannen. Noe å kose meg med siden førstemann tok 17 timer og andre 14 regner jeg med at snuppa vil ta i hverfall halve tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stikker innom på en bensinstasjon på vei nedover. jeg kommer til å reise tidlig uansett, så er ikke farlig å stoppe i 5 min..

Der handler jeg et par baguetter, en flaske imsdal, et par brus og et par energidrikker tenker jeg. Og en sjokolade!! hehe

Skrevet

Jeg har pakket :

- en flaske sportsdrikk (som ikke frister nå i det hele tatt...)

- 1 liten flaske blåbærsaft

- en pakke kakemenn

- 1 m favorittsjokoladen (mørk m nøtter)

- liten pose m (supergode, franske) svisker

- druesukker ( tabletter til å suge på)

...husker ikke om det er mer i bagen (3 uker siden den ble pakket), men tenkte å også ta m frukt, nøtter og evt smøre noe mat hjemmefra om det blir tid.

Ellers så tror jeg vi baserer oss på maten på sykehuset.

Skrevet

Det falt meg ikke inn å spise en smule under forrige fødsel, så jeg har ikke tenkt å ta med noe annet enn drikke. Regner med jeg får en brødskive hvis jeg mot formodning skulle få lyst på.

Skrevet

kvikk lunsj, cola, energidrikk, te og frukt:)) det er kiosk på sykehuset om det skulle være behov for noe mer.

Skrevet

Mmmm kvikk lunsj høres godt ut, men bytter det med SPORT sjokoladen. Og te skal jeg i hverfall ha med nå hehe

Skrevet

Må man ta med mat selv ...? Vet at det står mat fremme på fødeavd. på UNN i Tromsø hele døgnet så regner nå med at vi får mat der hvis vi skulle ønske det.

Skrevet

Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Og ikke kommer jeg til å ta med noe heller.

Vel, jeg skal ha ei flaske imsdal med sportstopp, slik at jeg kan drikke selv om jeg ligger, noen grønne epler og tørre kjeks, siden jeg regner med å bli utrolig kvalm, slik som sist gang. Men ikke "ekte mat"...

Hvis jeg blir sulten får jeg sikkert noe å spise på fødeavdelingen, vil jeg tro. Dessuten er det kiosk og kantine på sykehuset, og hvis vi derimot skulle ha maks uflaks, at jeg føder på natten når alt er stengt, fødselen tar kjempelang tid, vi blir sultne og IKKE får mat på sykehuset, ja da får mannen stikke på den døgnåpne bensinstasjonen over gata og handle noe mat;)

Skrevet

Jeg skal ikke ha med meg noe. Skal føde på UNN tromsø som sist og der er det bare å forsyne seg med det man trenger. Tror ikke jeg kommer til å tenke på mat når det står på.. Holder nok med godt kaldt vann slik som sist ;) Når førstemann var på tur spiste jeg middag i 12/13 tiden på sykehuset, og spiste ikke noe igjen før gutten var ute i 2130 tiden. Først DA kjente jeg at jeg var i grunn litt sulten ;)

Skrevet

Ingenting.

Hadde med litt epler og kjeks til første fødsel, men det var bare tull. Har aldri spist noe før etter fødslene på sykehuset, og vann og saft har dem der...

Skrevet

får ikke spise noe om en får epidural, og ikke drikke annet enn det du får på sykehuset. der fikk jeg vann og masse energidrikk. men spiste ikke på 23 timer pga epiduralen... måltidet etter fødsel var det beste måltidet jeg noen gang har fått servert!!

Skrevet

Født to ganger å ikke hatt med meg noe annet en en vannflaske sist gang. Begge gangene fikk jeg saft, litt frukt og brød etter fødselen. Mat og drikke var ikke det jeg tenkte på i det hele tatt, men så gikk det ganske så fort.

Skrevet

Trodde det var vanlig å få mat? På SIV er det i hvertfall gratis mat til mor og far under fødselen, til mor hele tiden etter; og for far er det kiosk inne på sykehuset, samt kafe, og han kan kjøpe mat i kantina oppi avdelingen.

Skrevet

Tar heller ikke med meg noe å spise/drikke. Har fått både mat og drikke på føden tidligere, så regner med å få det denne gangen også. Er selvbetjenning der, så noen kan vel hente til meg om jeg blir sulten.

Skrevet

Jeg hadde med sjokolade og kjeks i tillegg til brus og vann sist. Koste meg med det på barsel mens jeg lå der (kastet opp mens jeg hadde rier, så mat var ikke så veldig fristende). Ahus sier at far ikke får mat, men vi fikk mat begge to etter fødselen sist. (Han hadde med matpakke - det skal jo ta så lang tid første gangen, men siden vi spiste ikke så lenge før vi dro, så trengte han ikke mat underveis).

Skrevet

Forrige gang hadde jeg pakket ned en energidrikk, nøtter og noe kjeks, men vi tok ikke med bagen da vi dro på sykehuset (regna med å bli sendt hjem igjen, for jordmor på telefon syntes det ikke hørtes ut som jeg hadde vondt nok! :) Men vi fikk ikke bruk for noe i bagen uansett, jeg ble så kvalm underveis. Og mat fikk jeg jo senere på barselavd.

Denne gangen blir det ikke noe mat eller drikke i veska. Skal på Føderiket og de har mat/drikke vi kan forsyne oss av :)

Skrevet

Jeg skal ikke ha med en ting pga keisersnitt. Men da jeg fødte min første (på vanlig måte) kunne det ikke falle meg inn å spise noe som helst. Men det kan være lurt å ta med noe til pappa'n - ikke alle fødeavdelinger som spanderer mat på barnefar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...