Gå til innhold

Hva gjør jeg??!!

tulla<3sep2010

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei! Har sett at det har vært så mange kjempe fine og bra svar her, så jeg prøver meg jeg også!

Jeg er gravid og har termin i slutten av september. Nå studerer jeg på bjørknes privatskole og tar studiekompetanse, ingen deltidsjobb.

Fra høsten hadde jeg tenkt å søke på sykepleien, men jeg skjønner at jeg ikke får begynt der med engang..;)

Sambo jobber på sjøen, 2 uker jobb og 2 uker fri.. Han har en inntekt på rundt 550-600.000kr i året.

Hva kan vi få og vil jeg få noe støtte i sommerferien?? Har lest litt på nettet idag og har fått tilnærmet panikk i et lite øyeblikk!!

Håper virkelig på hjelp og gode forslag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel søke deg inn på sykepleieren for så å ta permijson? da får jo du ca 8700 kr i stipend utbetalt i ca 10 mnd etter fødsel.....

Kriteriene er at du har vert i støtteberettiget utdanning 6 mnd før fødsel og at du har fått opptak på en skole/linje som du kan søke permisjon fra.

Skrevet

Tusen takk for svar! Setter kjempe stor pris på det! Men vil jeg få støtte i sommerferien? Det er ikke bare bare dette her altså!

Skrevet

nei i sommerferien sr jeg ikke hva du skulle fått støtte fra... regner med linjen du går på bjørknes gir rett til stipend og lån. for om du da hr rett på støtte er det beste for deg å søke deg inn på et nytt studie til høsten å ta permisjon. det er nok slik du kan få mest mulig penger ut av dette med tanke på du ikke har jobbet noe til å tjene deg opp til foreldrepenger.

I tilegg vil du jo få engangsstødnaden som er på ca 35 000 kr ( nesten 3000 kr mnd om du deler opp) + barnetrygd. så du vill nokk ikke komme ille fra det, sonn pengemessig mener jeg :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Blir kjempe glad for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...