håpefull *er mamma* Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 .. og jaggu er jeg tidlig ute. Skal begynne med Progynova ved neste mens om nærmere 3 uker. Redd for at blødningene / hormonene mine skal ødelegge dette også (tror ihvertfall det er det som har gjort at jeg ikke her blitt gravid før). Redd for at eggene (har bare 2 på frys etter 2. ferskforsøk, ingen etter 1. ferskforsøk) ikke skal overleve opptiningen, og til syvende og sist, redd for å ikke bli gravid eller kanskje aldri kunne bli gravid. Leste et skriv fra Riksen om at bare 50-60% av eggene klarer opptiningen, og at det er redusert sjanse for å bli gravid på fryseforsøk. Mener de sa 70% på Porsgrunn, så fikk meg en overraskelse. Noen som har noen betryggende tall og komme med?? Eller andre prognoser?? Forresten noen som vet hvor mye det er vanlig at eggene har delt seg ved innsett på fryseforsøk?
mipmip Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Hei! Jeg kan ikke svare på så mye av det du spør om, men jeg har også hørt forskjellige overlevelsesprosenter på fryseegg. Alt fra 50 til 70%. Det er mye å uroe seg for i denne prosessen, synes jeg rusler rundt bekymret hele tiden. Vi får satse på at det går bra, i morgen kl. 11.15 skal jeg ringe inn og høre om mine to små søte eskimoer har overlevd. Veeeeldig spent. Har bare disse to. Går ikke dette er det påan igjen med ferskforsøk. Masse lykke til med forsøket ditt! Du får finne på mye morsomt og koselig i ventetiden - kino, hudpleie, feste litt osv :-D
håpefull *er mamma* Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2010 Tusen takk for svar, og masse lykke til til deg også!! Du har vel fått svaret nå?? Så spennende.Håper virkelig det går veien for oss begge, siden vi ikke har så mye på lager (ønsker selvfølgelig at det går bra for alle de andre også) ;-) Jeg har blitt flinkerer til å fylle tiden med andre ting enn gravidtanker, men merker det dukker mer opp nå som det sakte men sikkert nærmer seg
mipmip Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Joda, jeg satt der så fint på jobb og tok telefonen til laben - ingen av eggene overlevde. Jeg ble så satt ut, jeg skjønte nesten ikke hva han i telefonen sa engang! Jeg stakk rett og slett av fra jobb...eh.. var helt utafor, grein på kontoret og greier... jeg VET jo at ikke alle egg overleverer, men... så innmari trist likevel. Og jeg hadde akkurat begynt å planlegge småens oppvekst (mot bedre vitende). Måtte bare hjem. Bablet et eller annet til sjefen (stakkar fyr, han skjønte sikkert ingenting) og kjørte rett hjem. Så nå sitter jeg her da,så innmari lei meg! Og føler meg som verdens verste arbeidstaker. :-P Håper Virkelig at det går bedre med deg!!! Jeg skal krysse fingrene for deg!
håpefull *er mamma* Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2010 Så utrolig synd, mipmip;-( Har tenkt på deg og håpet det beste. Tankene dine om at du er verdens verste arbeidstaker, må du bare legge bort!!! Ta vare på deg selv nå, og lad opp til neste runde!! Jeg går nå bare å håper at min refleksolog får jobbet videre med spottingene mine (hormonforstyrrelser), og at jeg nå blir spottingfri frem til jeg skal starte på Proginova. Tror jeg har bedre sjanse for å klare det hvis det blir orden på dette. Også bare disse eggene overlever, da. Herregud. Som om man ikke har nok bekymringer bare rundt om egget fester seg :-S
Ster IL Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Må høre med dere "fryse" damer. Jeg har ett egg på frys i DK, er det veldig liten mulighet for at det overlever opptining? Skal vente ett par år, da jeg nylig fikk tvillinger av de to andre eggene jeg fikk. Men, hvis egget overlever hvor stor mulighet er det for å bli gravid da? Fikk papirer fra klinikken hvor de anbefalte AH (brenne hull på egget) på fryse egg for at de lettere skal feste seg.
mammasgull Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Hei Håpefull! Er du i Porsgrunn du også? Skal også til med nytt fryseforsøk i Mars, regner med å begynne på progynova rundt den 3.Mars, etter å ha gått på Primolutt for å sette i gang mens... Får håpe bedre lykke denne runden, har to negative forsøk bak meg, så nå håper jeg at alle gode ting er tre
håpefull *er mamma* Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2010 Hallo damer;-) Anita: nå har jeg lest og hørt mye forskjellig ang fryseforsøk. Alt fra 50-70% sjanse for at eggene overlever, til at det er mindre sjanse for å bli gravid ved fryseforsøk. Det jeg har lest fra Riksen har vært mest "pessimistisk". Mener jeg også har hørt at 3 av 4 egg overlever opptiningen. Det siste jeg hørte, da jeg pratet m Pors her om dagen, er at de ikke kan si noe som helst. Hvordan eggene klarer opptiningen har ingenting å si ut ifra kvaliteten på eggene, eller hvor mange egg man har. Hvorvidt eggene klarer seg kan også variere fra gang til gang for samme personer. Så nå føler jeg meg grønnere enn noen gang, når det gjelder sikkerhet rundt om eggene vil klare seg. Bicon: Ja jeg er i Pors:-) Jeg har også to neg ferskforsøk bak meg. Fikk ingen på frys etter 1. forsøket, og to på frys etter det andre. Så måtte alle gode ting være tre!! Jeg begynner på Proginova når mensen kommer i uke 9, og innsett i uke 11. Så da ligger vel vi ganske likt an. Moro å kunne følge noen. Spent på hvordan jeg reagerer på Proginovaen. Hvor mye skal du ta? Jeg skal visst ta 2 tbl på morgenen, og 1 på kvelden. Hvilket progesterontilskudd tar du? Crinone her. Har lurt på om det er den rette for meg, men får vel bare stole på de som har greie på det?? Ellers gleder jeg meg over hver spottingfrie dag. Måtte det vare!!
mammasgull Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 Spennende ja Skal igjen gå på 6mg Progynova, 2 tabl morgen, en tablett kveld. Crinone denne gangen også. Hvis ikke det sitter en spire denne gangen heller, skal jeg spørre dem om det er noe annet de kan sette meg på, eller om dette er det de har best erfaring med. Føler alle i Porsgrunn går på Progynova og Crinone... Forrige fryseforsøk så tinte dem to av eggene, de ble helt perfekte begge to, de delte seg helt i 8 til jeg fikk dem inn... men ville noen av dem feste seg deg? neiida.... Begynner å lure på om det er noe feil inni livmora eller noe... Men jeg tenker ganske pessimistisk jeg da, jeg kan til og med lure på om legen fikk satt inn eggene skikkelig, eller om de ble ødelagt fra de ble sugd opp i slangen til jeg fikk dem på plass... Går du på den berømmelige bidronninggeleen? Hvor kjøper man i tilfelle sånn, og når tid skal den brukes?
Ster IL Skrevet 11. februar 2010 #10 Skrevet 11. februar 2010 Takk for svar. De på Ciconia anbefate ah spes på fryse egg for lettere å feste seg, men det er jo ikke lov her så da så.
håpefull *er mamma* Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 13. februar 2010 Er det 8 som er vanlig at eggene skal dele seg til, ved fryseforsøk?
håpefull *er mamma* Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 13. februar 2010 Bicon: jeg har gått på bidronninggele etter siste ferskforsøk. Da jeg da var til undersøkelse, fikk jeg beskjed om at det så nomalt ut i eggstokkene mine. De så bl.a. en stor eggpose, som det skal være når det nærmer seg el. Ved en tidligere us har jeg fått beskjed om at det ser ut til å være litt lite futt i eggstokkene mine. Om det var tilfeldig, at de da så meg i en "lite produktiv" mnd da, eller om bidronninggeleen faktisk hjalp, vet jeg ikke. Nå tar jeg bare vit. Dytter ikke innpå noe nå, som kan påvirke det som skal skje i kroppen som følge av syklus, siden jeg går til refleksolog som skal rette opp i ubalanser. Så langt er effekten av denne behndlingen super, og jeg nyter hver en dag!! Måtte den gagne meg også ved neste forsøk ;-)
håpefull *er mamma* Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 13. februar 2010 .. kjøpes forresten i helsekost. Litt forskjellig blir sagt ift når den skal tas. Jeg tok den fra 1. cd, og fram til el. Etter el tok jeg wild yam. Dette er en anbefaling fra en homeopat som jeg leste om på nettet..
mammasgull Skrevet 13. februar 2010 #14 Skrevet 13. februar 2010 Tror jeg dropper bidronninggeleen, jeg skal jo ikke ha ferskforsøk, eggene er jo allerede ute og ferdig befrukta... Tar vitaminer, folat og Omega-3 , det må være bra det! Wild yam ja... kanskje det?? Eggene MÅ ikke deles i 8 ved fryseforsøk, men fikk beskjed om at vi var heldige som fikk 2 8-delte egg, for det var visst veldig veldig bra. Får håpe de resterende eggene vi har er like gode...
håpefull *er mamma* Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #15 Skrevet 14. februar 2010 Hvis jeg får ønske fra øverste hylle, så ønsker jeg meg da to 8-delte egg;-) Når man tar Wild Yam, sies det at den skal tas etter el, og fram til neste mens. Viktig at den ikke tas FØR el, men det er vel ikke noe problem når det gjelder prøverørsforsøk. Les litt om den på nettet før du kjøper den og starter på den;-) Håper du er like heldig ved neste opptining!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå