Gå til innhold

Bor dere i ett ferdig opp pusset hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det stadig noe som ligger og venter som skulle vært gjort? Som maling? Snekring? Nye rom? Pusse opp rom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det stadig noe som burde vært gjort. Noen ganger drømmer jeg om et helt nytt hus hvor ingenting trengs å fikses..Jaja, jeg trives her jeg bor så det er vel verdt det likevel.

Vi skal pusse opp kjøkkenet snart og det både gleder og gruer jeg meg til...

Skrevet

Har kjøpt min barndomsheim, så her er det stadig ting som må gjerest. Aldri arbeidsledig

Skrevet

Vi er nå så og si ferdig med oppussingen, ihvertfall foreløpig. Tenker at jeg skulle hatt et skur under verandaen, og tenker vi skal ha garasje, men det blir ikke ennå. Har 2 mer eller mindre nyoppussede bad,(2 og 5 år siden de ble pusset opp) og et helt nyoppusset kjøkken.

Stua er vel det neste vi må ta tak i, men det er ikke ille, og det blir ikke med det første.

Skrevet

Det huset vi bor i er helt ferdig, der er det ingenting aa gjoere. Det er helt nytt og stod ferdig ca 6 mnd foer vi flyttet inn.

Huset i Norge har et soverom som burde vaert pusset opp og innredningen paa badet skulle vaert skiftet ut, ellers saa er resten av oppussingen gjort der ogsaa.

men naa kikker vi etter et sommerhus i Norge som helst ikke skal vaere saa dyrt saa da faar vi vel nok aa henge fingrene i tneker jeg.

Skrevet

Huset vårt var ferdigstilt i november 07, så her trengs ikkje oppussing på nokre år enno, heldigvis.

Men det er stadig rom vi prøver å organisere og omorganisere, har nettopp fått opp hyller og tørkemuligheter på vaskerommet, og ventar på den store arbeidsbenken eg drøymer om. Og så skal vel jenta vår bytte rom snart, ho skal ha hobbyrommet mitt ved sida av broren sitt rom, og eg skal ha babysoverommet (ved sida av vårt soverom) til hobby-/syrom. Har lyst på veggmontert benkeplate og masse hyller, har hinta frampå til mamma og pappa om at eg ønskar meg ekspertise og litt utført arbeid i bursdagspresang :o)

Skrevet

Det er småting som bør gjøres her, men det går ikke så fort hehe.

Jeg har to dører på kjøkkenet og den ene døra går inn til rommet til jenta mi, hun har også to dører til rommet sitt... Så vi skulle ha fjerna den ene døra på kjøkkenet og tettet igjen med veggplater sånn at det blir hel vegg der isteden men det har stått sånn i 2,5 år nå men det må jo ikke gjøres men hadde vært en fordel spesielt siden det er en gammel bestemordør i tre og glass med grusomt blomstermønster hehe. Ungene har dekorert hele døra med sine tegninger på begge sider sånn at vi slipper å se den fæle døra og da blir det ikke lyst på rommet hver gang vi slår på lyset på kjøkkenet.

På rommet til guttungen er det et gammelt fælt vegg til vegg teppe som skulle vært fjernet, noe jeg har begynt å gjøre sakte men sikkert og etter det trengs veggene på rommet hannes å males noe vi tenkte å gjøre til sommeren ;) Ellers er det ikke noe spesielt som trengs å gjøres utenom at listene trenger et strøk maling.

Skrevet

Blir man noen gang ferdig? Synes det er ting som bør gjøres hele tida, jeg.

Vi bor fint, og det er ikke ting som MÅ gjøres, men det er da ting jeg kunne tenke meg ble gjort. Sønnen vår sitt rom skal få ny farge i sommer, han har kommet i en periode i livet hvor alt mulig er barnslig, og rommet er gjenstand til irritasjon om dagen. Derfor skal det males og få noen nye møbler i sommer. Senga skal ut, sovesofa inn... seng er nemlig barnslig......

Så ferdig blir man vel aldri når man bor i en gammel enebolig. Kom på nå at vi har et rom som mangler 50% av listene......

Skrevet

Ett rom som manglet 50% var ikke mye.. hehe. Vi har flere rom. BOr også i en gammel enebolig, litt liten da men gammel og masse som måtte gjøres. Og lister er jo sånn så fort blir hengende igjen..

Så sovesofa er barnslig ja.. Det er greit å vite.. Gutten vår er jo bare snart 8 år, men vi holder påå pusse opp rommet hans. Jeg tenkte først jeg skulle bare male senga hans. Har har slik høy stokke seng som man drar ut skrivepult under. Men så har jeg tenkt han skal få ny.. Men da tror jeg du venter til han vil ha ny selv. Han syntes enda den han har er kul. Og blir nok enda bedre når den blir malt og i ett helt nytt rom.. å venter vi til han kommer i barnslig alderen.. Skjønner jo at den kommer når de skal over i pubertet og ungdomsåra..

Sovesofa må jo være kjempegreit. Så slipper besøkende og sitte i seng klærne som jeg ikke er noe fan av at folk gjør med ytterklær..

Og får å svare på ditt spørsmål... Nei jeg tror aldri vi blir ferdige.. Da begynner vi bare på nytt igjen)))

Skrevet

ha ha ha, nei blir nok aaaaaaldrig ferdig ;o)

Kjøpte lite småbruk frå midten av 70 tallet. Joda det har jo vore oppussa innimellom etter det. Men det er tuuusen ting å ta fatt på (har gjort ein del da) både inne, ute og med fjøs og hytte.

Huset er stort, og burde sikkert tatt mykje nå, men det er noko med å ha tid til ungene oppi alt dette her og. Føler det er viktigare å ta vare på ungane enn eit topp moderne bad og kjøkken.

Men ja, arbeidsledig blir me nok aldri ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...