lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 I allefall 12 år. Eldstemann har opprettet en profil på facebook uten lov, han er 9 år, men får ikke lov å gå inn på den. Får bare bruke pcen under oppsikt. Jeg kan selvfølgelig ikke kontrollere hva han gjør når han er hos andre. Hva synes du da kokkeli?
yasmina Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 vanskelig , og jeg maa si jeg aner ikke. Har ikke barn som er store nok til det. Men har selv en 9 aar gammel slektning som venn paa facebook, men han har vel bare familie som venner og bruker det til aa spille litt. Han maa bruke morens PC da og de har tilgang til kontoen hans.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2010 Nei jeg synes det er vanskelig. Det er jo egentlig 13 års grense på fb da.. Så jeg mener at når vi som foreldre ikke overholder slike grenser som barna også hører og vet om så lærer vi dem jo at det er helt greit å bryte grenser. Men jeg ser at barna som får seg profil blir yngre og yngre.. De yngste jeg kjenner/vet om her er 11 år. Min eldste er jo ikke 8 enda (blir i år) så han er jo uansett for liten. Men han er jo med meg inn på min av og til. Og spiller noen av spillene der.. Men ellers så skjønner han ikke så mye av det tror jeg.. Selv om jeg er skremt over hvor flinke og mye de lærer seg med data selv i veldig ung alder.. Så mitt svar er vel egentlig at jeg vet ikke, og syntes det var intr å høre hva dere sa.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 åh, visste ikke om at det var 13 års grense. Da mener jeg nok 13. Tenkte jeg skulle skrive 12-14, men 13 høres jo helt flott ut;) Eldstemann sier forøvrig at flere av vennene har fb, og at det er urettferdig at han ikke får lov, men jeg skal infomere han om denne grensen.
blond Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Hver tredje 12-åring er på facebook selv om aldersgrensen er 13 år. http://www.f-b.no/nyheter/mange-bryter-aldersgrensen-1.1783519 Jeg skjønner meg ikke på foreldre som tillater ungen konto på fb før h*n er minst 13 år. Det forskyver seg til resten av miljøet slik at det blir mer og mer vanlig for yngre å bruke tiden på fb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå