Gå til innhold

Barnehagestart i januar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 4 mnd. som er født i september. Det er snart frist for barnehagesøking. Siden han er født etter 31.august er han ikke prioritert, men kommunen har god barnehagedekning så det er mulig han får plass fra høsten likevel. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gå frem for å eventuelt søke plass fra januar 2011 isteden for august 2010? Det er vell bare ett opptak og er det noen sjanse for å komme inn i januar isteden tror dere? Så vidt jeg har skjønt har det noe å si om andre endrer hvor stor plass de har, eller hvor mange som har fylt tre år, siden barn over tre krever færre voksne.

Hvordan ville dere gått frem? Søkt fra august eller går det ann å søke fra januar? Tenkte å sende en mail til den aktuelle barnehagen etter at jeg har hørt med dere her inne.

Vi har muligheten til å få til å være hjemme med ham til januar og det hadde vært det beste, men dumt å sitte der uten barnehageplass i januar også, selv om jeg tror vi får det til på en eller annen måte uten plass også....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi søkte til mellomste (født i jan - 08) så søkte vi innen fristen til hovedopptaket. Vi skrev videre i søknaden at vi var intr i plass fra jan - 09. I første omgang fikk vi ikke plass, men anket og fikk plass i andre runde. Guttungen fikk begynne i januar, og vi begynte ikke å betale bhg.regning før januar. Kommunal bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...