Gå til innhold

Syk igjen???!!!


mammaløve

Anbefalte innlegg

Får man veldig nedsatt immunforsvar når man er gravid? Ble skikkelig forkjøla/influensa for bare en uke siden. Våknet i dag igjen med vondt i halsen og svimmel/vondt i hodet. Veldig uvanlig for meg å være så ofte syk! Tar vitaminer så det suser etter, og er jevnlig i fysisk aktivitet og spiser bra. Har ingen stress rundt meg for tiden heller så jeg skjønner ingenting. Blir helt deppa av det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Immunforsvaret skal faktisk bli forsterket når man er gravid. Har jeg hørt i hvertfall:) Man skal jo beskytte barnet :) Jeg ble ikke syk, da min samboer fikk spysjuka + resten av familien min like etter jul. Og jeg bruker å bli fort smittet. Nå er jeg 16 + 2 dager. Å er frisk som en fisk :)

Men, har vært syk en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som legen min har sagt, og jeg har lest utallige (!) steder selv kan nok immunforsvaret bli litt svekket når man går gravid da kroppen har mange "ekstra" oppgaver den fokuserer på. I den forbindelse er det jo de også passer litt bedre på oss gravide når d gjelder influensaer og visse sykdommer vi evt kan risikere å bli dårligere av enn andre. Ta f.ex den omgangen m svineinfluensaen vi hadde, da gravide ble som enkelte andre risikogrupper førsteprioritert til evt vaksine.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, har vert så mye syk siden november at der er helt skremmende, omgangsyke 2 ganger å mye forkjøla å tett... har definitivt dårligere imunforsvar nå for jeg er nesten aldri syk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...