Gå til innhold

Når vi snakker om navn (anonym); hva med navnet Emmylou?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid tenkt på det som et heil amerikansk navn, Emmylou Harris f.eks.

Men, i går så leste jeg det som et navn på en norsk unge (i Dagbladet) og da synes jeg det var så fint.

Dessuten er det passe kult å ha kallenavn Lou:)!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altfor amerikansk for min del :o)

Skrevet

Det kan kanskje lett gå over til Savannah-aktig kategori? Litt misforstått, ikke den superkule Emmylou, men kjipe Emmylou...

Skrevet

Er det virkelig et navn, var min foerste tanke. Men naar du sier det kan jeg jo komme paa aa ha hoert om amerikanere som heter det. Selv synes jeg det blir litt for spesielt.

Skrevet

Vet du, jeg er så gammeldags at jeg mener en av foreldrene bør være amerikanske for at det navnet skal funke. Sånn føler jeg det med alle navn.

Det er jo litt snodig om jeg skulle gitt et swahili-navn til ungen min feks.

Nå er sambo fra italia, så vi kunne jo ha gått for et italiensk navn på piraten vår, men hun har et norrønt navn.

Når det er sagt; navn fra alle verdensdeler "blander" seg jo inn i de fleste land, så jeg er nok bare litt prippen og henger litt etter.

Laila feks er vel arabisk og det er/var jo et veldig vanlig navn her til lands for en tid tilbake.

Så om 10 år er kanskje Emmylou like vanlig som Emilie i dag.

Men altså ikke noe jeg kunne valgt.

Skrevet

Vel, det utelukker i såfall alle navn, bortsett fra norske norrøne navn. Her hvor vi bor er det såpass internasjonalt miljø at slik tenker jeg faktisk ikke.

Skrevet

Jeg synes det var råtøft. :) Kunne godt kalt barnet mitt det. Elsker spesielle navn. Tror faktisk ikke jeg har hørt det før, men likte det!

Meeen så hadde en eventuell fremtidig datter blitt hetende Zoey også da, hvis jeg fikk bestemme helt selv. ;)

Skrevet

Er svar mer opp min gate:-)!

Skrevet

Skjønner godt at du ikke tenker sånn, som sagt så skrev jeg at jeg hang etter og at navn ikke følger landegrensene lengre :)

Ikke at det har noe å si for ditt navnevalg, men jeg kommer nok etter jeg også :)

Skrevet

Jeg har aldri hørt navnet før, så når jeg leste overskriften tenkte jeg: what?

Etter å ha lest noen andre tråder imellomtiden, så tenker jeg... hmmm... det var egentlig et innmari kult navn!

Forutsetter litt tøffe foreldre - og jenta bør helst bli en liten tøffing, hehe, men jeg digger navnet etter litt ettertanke! :)

Og ja - hvor kult er det ikke å ha Lou som kallenavn?! :)

Skrevet

Jeg synes det er småharry og ikke fint, både i norsk og amerikansk sammenheng. De fleste amerikanske navn med endingen Lou er egentlig litt sånn trailer park, akkurat som Billy Ray og Peggy Sue ...

Zoey er kult, og Ellie og Frannie og sånt, så det er ikke nødvendigvis en motvilje mot framandlandskhet (selv om også disse tre ville funke dårlig med etternavn Uppibrattastebråten, liksom).

Skrevet

jeg lurer svært på hvordan man sier det navnet? hvordan leser man det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...