Gå til innhold

Prevensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for ca 1 1/2 mnd siden, og tenker at jeg bør vel begynne på en eller annen form for prevensjon.

Ammer, men tør ikke sjangse på amming som prevensjon da jeg ikke ønsker to sååå tette.

Meeeen, jeg ønsker å ha muligheten til å bli gravid ganske raskt igjen når jeg bestemmer meg. Gikk på ppiller før jegble gravid, men det tok ganske lang tid før jeg ble gravid etter at jeg sluttet på pillen. Er vel noen typer prevensjon det kan ta årevis før man blir gravid igjen - disse er uaktuelle.

Eneste form for prevensjon jeg er godt kjent med er ppillen, hva annet finnes der ute? Hva anbefales? Tenker at nummer 2 gjerne kan komme om 2 år fra nå eller noe slikt. Ønsker også å slippe de store bivirkningene som stor vektoppgang og masse blødninger (som jeg har hørt rykter om i forbindelse med noen prevensjonsmidler)..

Så - del gjerne deres erfaringer og tips! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har homonspiral og er så langt fornøyd.

Skjønner at du ikke skal ha den i så lenge som man kan (5/6 år), men for meg er den helt vidunderlig. Har mensen en og en halv kveld, så er det over. Merker ikke noe andre bivirkninger.

Usikker på dette med amming forresten, så det må sjekkes opp.

Ellers bruker vel de som ammer minipille?

Skrevet

Cerazette tror jeg den minipillen til ammende heter. Ellers tenker jeg kanskje kobber spiral...? Den er uten hormoner som kludrer med kroppens egne...Dette er en samtale du bør ha med fastlegen din. Har du vært på 6 ukers kontroll? Ta det opp der.

Skrevet

Nei, skal på 6ukers kontroll nå på fredag.. Får vel høre med legen hva han anbefaler. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...