Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 til dere som snuser, om det er noen. sluttet dere å snuse når dere ble gravide? hva med ammingen etterpå og snus?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Det er vel like selvsagt at man slutter med snus som man slutter med sigaretter. Det er samme uheldige konsekvensene for fosteret enten man røyker eller snuser. Og av samme grunn gjelder dette amming. Klarer man å slutte i graviditeten, så ser jeg ikke helt poenget med å begynne på igjen etterpå. Da VIL man ikke slutte da.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 dust, er ikke nikotin som er det farlige i røyken.. og det finnes ikke noe klart svar på om snus er like farlig. klart man helst holder seg unna.. men om du tar deg 2-3 pris om dagen tror jeg ikke det er like farlig som 2-3 røyk ( taes forbehold om at snusen ikke må ligge under leppa lenger en røyken. ) Er så masse dumme nek her inne.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Bevares..... du bidrar tydeligvis med din dumhet du også da. Nå kan ikke jeg se at jeg skrev noe om nikotin, men det er uansett den som er skadelig for et foster. Hvis ikke den informasjonen som finnes rundt omkring er alldeles feil. Den er kanskje det eller......
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 går det ann å være mer teit ? Hva tror du annet i snusen er farlig da? LES hva snusen inneholder du. I røyk har vi b.la benzen, tjære, en rekke smakstilsattearomaer såkalt parfyme... etc etc Jeg hverken snuser eller røyker.. men damer, ærlig talt.. dere skjønner hva som er værst ? haha
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 tjære er jo skadelig for lungne til røykeren, men det er vel ikke så farlig for fosteret?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 hahahahaahha ler meg ihjel av ignoransen til folk.
malingus Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Jeg både røykte og snuset da jeg ble gravid. Sluttet med begge deler da jeg fant ut at jeg var gravid. Klarte å holde meg unna røyken til jeg var ferdig å amme, men jeg begynte dessverre å snuse igjen da det gikk mot slutten av svangerskapet. Man bør hverken røyke eller snuse når man er gravid. Det er vel ikke like klart hvor farlig snus er i forhold til røyk, men tviler på at det er bra. Og bare til opplysning; snus inneholder MASSEVIS av dritt! Er ikke bare det som står på boksen.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #10 Skrevet 8. februar 2010 Det står mange steder at det ikke er nikotinet som er skadelig for fosteret. Dermed; snus og nikotintyggis er MYE bedre enn røyk. Samtidig blir fosteret avhengig av nikotin, og selv om det ikke er skadelig, er det et unødvendig onde for barnet.
malingus Skrevet 8. februar 2010 #11 Skrevet 8. februar 2010 Jo, men som sagt er det massevis av annet farlig dritt i snusen utenom nikotin. Sikkert bedre, men ufarlig? Neppe!
Myy Skrevet 8. februar 2010 #12 Skrevet 8. februar 2010 Anonym 15:30 Eh, jo! Det er jo nikotin i snus da! Er liksom det som er det avhengighetsskapende med snus og røyk! Nå er det DU som er dum her. Høres ut som om du tror at snus liksom ikke er noe farlig!! (ps: du burde også sjekke ut det nyeste forskere har funnet ut av når det gjelder skadevirkninger av snus. Siden du tydeligvis ikke er oppdatert.)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 kjæte "malingus" om du ikke har fått det med deg så er det pålagt å skrive hva et produkt inneholder. I snus er det nikotin ja, men ikke de andre stoffene som er nevnt i innlegget over. Ikke missforstå meg, jeg sier ikke at noen skal snuse istedet for å røyke men den eneste skadelige innvirkningen snus har hitil påvist seg å være er at nikotinet hindrer blodgjennomstrømningen i morkaken på lik linje som røyken. Og det høye blodtrykket man får av å hisse seg sånn opp her nok bedre, men ufarlig? Neppe...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #14 Skrevet 9. februar 2010 Siden det åpenbart er langt mellom googlerne her inne, har jeg limt inn dette fra NettDoktor til dere: "Gravide kvinner bør ikke bruke noen form for nikotinerstatning når de slutter å røyke. Årsaken til dette er at nikotin i tyggegummi, plaster og nesespray virker på samme måten som nikotin fra sigaretter ved at blodårene i morkaken trekker seg sammen. Morkaken øker dermed i diameter, og det blir økt risiko for blødninger og fosterdød i siste del av svangerskapet." Altså er nikotinet i seg selv skadelig, og siden snus inneholder nikotin, er det ikke å anbefale under graviditet.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #15 Skrevet 9. februar 2010 Det er jo nettopp NIKOTIN som er det farligste med røyk og snus for babyen. Det tar opp oksygenet barnet trenger, samt får blodårene til å trekke seg sammen. Om du røyker og får lungene dine gjenklistret med tjære er det deg det går utover, det er all den anna dritten ungen lider under. (Les: Nikotin)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #16 Skrevet 9. februar 2010 Hjelpe meg for en uvitenhet.. Fortsett nå endelig å både røyke og snuse dere- ta dere gjerne en halvflaske vin eller litt hasj også. For noe annet- det å faktisk unne sitt barn 9 giftfrie måneder inne i livmora-, det er jo hysteri, må vite.. Makan!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #17 Skrevet 9. februar 2010 Vittig å lese hvor snuserne sloss med nebb og klør for å "holde på retten" til å fortsette å snuse..Hærregud.. Uansett om det skulle være uklart om snus er farlig eller ei(Noe jeg er overbevist om at det er) så GJØR MAN DET IKKE!Er man ikke sikker så holder man seg unna! Det er en grunn for at ting har en aldersgrense også FEKS! ;-P
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #18 Skrevet 9. februar 2010 anonym 15:30.Du er bare patetisk.Gå å sutt på en hamsterbleie du nå! :-D
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #19 Skrevet 9. februar 2010 09:30 her.Jeg mener når man går gravid.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #21 Skrevet 9. februar 2010 Ikke eklere enn dem som frivillig utsetter babyen sin for gift.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #22 Skrevet 9. februar 2010 Ekle? Vil nå si at den som snuser/røyker i svangerskapet er noe ekkel den også da. Ekkel mot sitt ufødte barn......
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #23 Skrevet 9. februar 2010 Har dere virkelig ikke noe annet å diskutere? hehe.. Det meste er farlig i store mengder.. om det så er røyk, alkohol, mat, godteri, luften man puster inn i byer osv osv.. Og jada, jada .. jeg vet at røyk og alkohol er av det værste når man er gravid.. men noen tar skader av sånt, mens andre tar ikke skade av det, men kanskje heller tar skade av andre ting, som maten mor trykker i seg eller aktiviteter hun bedriver.. Poenget mitt var egentlig.. det er da vel for søren opp til hver enkelt hva man velger å gjøre? Og det her var ikke ment til den som startet innlegget, men til alle som hisser seg opp eller kommer med masse svada, i stedenfor å svare helt enkelt på hva det ble spurt om.. Jeg snuste ikke under svangerskapene btw , så har egentlig ikke noe her å gjøre selv heller
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #24 Skrevet 9. februar 2010 Så selv om noen tar skade av andre ting, så er det greit å med viten og vilje stappe i seg noe som man VET kan føre til problemer for fosteret? Og det at det er opp til hver enkelt å bestemme hva man vil gjøre er ikke noe godt argument. Hva om jeg VIL ta heroin mens jeg er gravid da, er det greit? Eller drikke spylevæske eller sniffe lim? Siden JEG bestemmer hva jeg selv vil gjøre, mener jeg?
Annci<3 Skrevet 9. februar 2010 #25 Skrevet 9. februar 2010 Anonym 15:30, 8.02.2010 For det første høres du ut som en liten drittunge når du starter innlegget med "dust" og avslutter med "er så masse dumme nek her inne". Et av de dumme neka er nok deg ja.. Har du hørt om Google? Et raskt søk der og du finner fort ut at nikotin er farlig for fosteret og helt klart en av de farlige stoffene i sigaretter. Om snus er like farlig som røyk tviler jeg på, men at snus er farlig for fosteret er det ingen tvil om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå