Mor di! Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Jeg kan rett og slett ikke lage vafler, men ønsker gjerne å kunne. Kan du hjelpe meg?
Mammaen til Isak Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Det finnes en hav av oppskrifter på nettet Jeg har ikke oppskrift.. Pisker egg og sukker sammen med visp, du kan også bruke el-visp og vispe eggedosis.. Blander inn mel og melk til passe tykkelse. Bruk gjerne feks kefir og vanlig melk, rester av fløte,rømme,vanlijesaus hva som helst om du har noe godt i skapet Vanlijesukker, bakepulver og smeltet smør/flytende smør fra flaske.
Mammaen til Isak Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Og kardemomme syns jeg gir deilig smak )
Gumman :-) Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Ikke alltid det følges oppskrift her heller, vanskelig å bomme helt! Bare å prøve seg frem.... Denne oppskriften brukes imidlertid noen ganger og er populær her i huset (Obs. ganske søt og passer kanskje bedre til kaffen enn som mattvaffel) 2 egg 150 g sukker 400 g hvetemel 1,5 ts vaniljesukker 1,5 ts bakepulver 6 dl melk 175 g margarin
Linda-Kristin=) Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 bruker å ha oppi sammalt hvetemel hvis det er hverdagsvafler:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå