Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Oppdaget i går at jeg har sopp på brystvortene, og har nok hatt dette i 3 ukers tid. (Tok tid før jeg skjønte det var dette, da det knapt er symptomer på ungen og jeg ikke var klar over hvilke symptomer det kunne gi hos mor)... Var i kontakt med helsestasjonen i dag og skal få medisiner i morgen (salve til meg, mikstur til mini, 14 dagers behandlingstid), og nå lurer jeg på når jeg kan forvente bedring... Mulig det er vanskeligere å få has på når det har vart så lenge? Noen som har erfaring?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 På meg virket ingen av delene, så ga det opp etter et par uker. "Smurte" mini med litt farris i munnen, og til slutt gikk det over. Vet ikke om det var farrisen, eller om det bare gikk over av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Hadde først en sånn kur med salve til meg og mikstur til baby, var kanskje 14 dager, det husker jeg ikke. Så kom det tilbake etter noen dager og vi måtte ta ny kur. Kan godt stemme at det var to 14-dagers kurer, var i hvert fall flere uker. Men etter det holdt soppen seg heldigvis unna! God bedring.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Jeg hadde sykt vondt når jeg først forstod hva det var... Hadde vel skikkelige smerter i 2 dager som gradvis gikk over. Vil anbefale deg å bruke både salve og mikstur lengre enn 2 uker, jeg fikk beskjed fra legen min å ta dette i 3-4 uker for å være sikkert. Utrolig kjipt hvis det kommer tilbake igjen.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Jeg synes det har vært vanskelig å få has på trøsken i munnen til barna mine, men det har gått ganske greit å bli kvitt egne symptomer. Jeg hadde en kraftig runde på brystene for ikke så lenge siden - så ille at brystvortene sprakk opp og blødde da jeg ammet. Etter 3-4 dager med canesten til meg og mycostatin til barnet, var smertene så godt som borte. Det er imidlertid viktig at både du og barnet bruker medisinen i minst 14 dager, og av og til kommer det tilbake. Er noe skikkelig dritt, men det bedrer seg i alle fall når barnet begynner med fast føde. Ellers mange nyttige tips på ammehjelpen.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå