Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Finner ikke linken, for det er så lenge siden. Men kan forklare kort: Gutt 5 år, oppfører seg helt forferdelig når jeg henter han i bhg. Pleier å hente han mellom 15.30-16-00 tiden. Ved henting er det mye syting som: mamma, hvorfor henter du meg så tidlig? Jeg vil ikke hjem. Jeg har ikke fått gjort ditten og datten...etc. Hver dag bruker vi kanskje 20-30 bare å kle på han yttertøyet. Jeg er dritlei å ha det slik hver eneste dag. Begynte i fjor litt sent på høsten, og har vart til nå. Gruer meg hver eneste dag til å hente han, for det er slit og stress hver gang. Fikk mange gode råd her inne. Prøvde en av dem. Hente han så sent som mulig. Vel...det funket i kanskje 1 uke...men så er det på'n igjen. Har prøvd å gå fra bhg, og komme tilbake. Også det funket en liten stund, før det var på'n igjen. Jeg skjønner at han er sliten etter en dag i bhg, og at han kan derfor syte. Men at det skal være en sånn prøvelse hver eneste dag? For øyeblikket er jeg sykmeldt med betennelse i nakken. Bare det å røre på hodet gjør vondt. Går på smertestillende. Så da lurer jeg på: blir det veldig frekk av meg å ringe til bhg og spørre om dem kan kle på han og ha han klar til jeg kommer? Bare et spørsmål, så ikke bit hodet av meg. Takk på forhånd for svar.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Har du tatt opp dette problemet med barnehagen? Selvfølgelig kan du ringe å si at "nå er du på tur å hente, kan de forberede han og gjøre han klar" Dette skulle ikke være noe problem Lykke til Hilsen mamma som har hatt samme problemet med sin 5 - åring, og som selv jobber i barnehage
Lilleleen Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Snakk med de i bhg om dette. Det eneste som kan være ett problem er hvis det er få folk på jobb, men det pleier som regel å ordne seg ) Men ta en samtale med den som har ansvar for din sønn, kan hende de har gode råd å komme med. Håper det ordner seg.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Ja, jeg har tatt det opp med personalet. Fikk noen råd, som ikke funket helt. Skal ta det opp med dem igjen. Men jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig er så vanskelig å hente han? Skjønner jo når han har det gøy, så kommer jeg og avbryter. Men sier alltid til han at jeg pakker sekken først, mens han avslutter leken. Så da får han tid til å avslutte og bli ferdig. Prøver å være så tålmodig som jeg kan. Ja, du kan se at jeg er litt frustrert. Men da ringer jeg bhg. Blir bare slik denne gangen, nå som jeg har problemer med nakken. takk for svar HI
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Ja, da har jeg ringt bhg. Dem sa at det var ingen problem, for det er ennå 2 som er på jobb. Så lenge jeg kommer før 15.30. Så da stikker jeg og henter han i bhg. Så snille folk som jobber der HI
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 All PR er god PR. Kanskje barnet ditt gjoer dette for aa faa mer oppmerksomhet?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Jeg vet ikke hva slags råd du fikk her sist gang du skrev innlegg, eller hva du har prøvd, men jeg har gitt klar beskjed til min datter om at slik oppførsel aksepterer jeg ikke når jeg henter henne. Jeg sa til henne at jeg blir lei meg fordi jeg har savnet henne og gledet meg til å hente henne, og at jeg blir sliten. Det får konsekvenser for henne hvis hun nekter å komme, stikker av fra meg og sutrer. En gang sa jeg at dersom du ikke hører på meg nå og oppfører deg, så får du ikke se på barne-tv i dag (ja, hun pleier å se både mens jeg lager middag OG vanlig barne-tv). Hun fortsatte å løpe fra meg og sutre, og du kan tro hun var skjønte at det ikke var lurt når det ble null tv hele den dagen i tillegg til at hver gang hun spurte så sa jeg hvorfor, nei, du får ikke se tv fordi du ikke hørte etter når jeg hentet deg. Jeg ville brukt noe slikt, en 5-åring burde forstå det. Det kan bare ikke aksepteres!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Min datter på 5 oppfører seg på samme viset.Om vi ikke skal noe spesiellt den dagen er det ett mareritt å hente henne. Så etter avtale med barnehagen ringer jeg og sier :kommer og henter om ca 10 min. De informerer barnet som da forter seg å kle seg;-) O joy. Forsøk det, det funker fantastisk her.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Så lenge gutten er så stor som 5 år er det fullt mulig åta en ordentlig snakk med han. Fortell at slik oppførsel godtar du ikke,og når du kommer for å hente han så skal han med hjem. Tror egentlig du har laget litt ris til egen bak ved å en periode prøve en metode,for en annen gang å røve noe annet. Du ha vært i bhg,dratt hjem igjen for så å komme tilbake for å hente.....selvf prøver han seg på å protestere han vet jo at det er en mulighet for at du drar igjen Mitt råd:hold avtalen du nå har laget med bhg,ta en god snakk med sønnen din,og HOLD deg til avtalen du,bhg of sønnen har....ikke gi deg
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #10 Skrevet 8. februar 2010 Jeg ville nok ikke vært tålmodig i det hele tatt, han lærer jo ikke noe av at du dikkedarer og lar ham holde det gående. Da er han sjefen, ikke du. Jeg ville gått inn og sagt: "Nå er mamma her, nå går jeg i garderoben og gjør klar klærne dine, du har to minutter på å avslutte". Og kommer han ikke, da skal han hentes, og kommer han ikke frivillig, ja da får du tvinge ham. Da viser du hvem som er sjefen og han bør lære seg fort nok at når han hentes, så skal han hjem, åkke som. Jeg tror det er din ettergivenhet og det at du viser ham at han får bestemme over situasjonen, som gjør at du sliter. Jeg ville aldri funnet meg i det, og vil anbefale deg å tenke på samme vis. Det blir som avvenne noen smokk, flaske eller nattpupp, pes et par dager, men så får du igjen for innsatsen så det monner. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #11 Skrevet 8. februar 2010 så klart. Spør om det er greit og om de har mulighet for å gjøre han klar. det går ann. Personalet setter sikkert pris på at du spør om det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå