alfaalfaalfaalfa Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Jeg får ikke ut så mye om gangen (Bruker bare hånd, da pumpe ikke funker for meg). Kanskje 100 ml tilsammen fra begge brystene. Jeg har tidligere helt melk over den som jeg har puttet i fryseren, neste gang jeg har presset ut noen ml, slik at jeg kan fylle opp en 180 ml boks... Men ifølge Avent skal man ALDRI gjøre dette. Hvorfor ikke??? Jeg får jo da en haug med bokser i fryseren som bare er halvfulle....
GuttemammaX3 Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Jeg pleide å fryse i små "brødposer", fylte bare opp det jeg fikk pumpet, mye eller lite, og knyttet knute på posen og la i fryseren. Greit å skrive dato rett på posen også... Bare et tips til å slippe halvfulle bokser som tar opp mer plass i fryseren enn nødvendig:)
Gjest irismor Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Sikkert for det at det kan skje en kjemiskprosess mellom den fryste melka og den ferske (lunkne) melka som kommer oppå. Er ingen ekspert på mm men dette virker som den mest logiske forklaringen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Når man pumper og leverer til sykehusene så heller man den ferske over den fryste.... men det er sikkert i sterile bokser da
It's all about me Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Du kan fint helle den ferske over den fryste, men da må den fryste være større mengde enn den ferske. Dette for at det ikke skal smalte for mye. Og det er datoen på den eldste melken som gjelder.
3-SmåSøteTroll Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Da jeg spurte HS om det, sa hun det gikk helt fint, men man skulle da ta datoen fra den eldste melken som dato. Kunne være lurt å ha den litt i kjøleskapet først så den var kald så den ikke smeltet den allerede fryste melken. De sier vel gjerne aldri fra avent da de skal sikkre seg fra alle evt feil som kan skje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå