Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Jeg fant en ledig stilling i en butikk som ligger like ved bhg til barnet mitt. Det hadde vært så perfekt å fått jobb der, siden den ligger like ved bhg. Problemet er bare at dem har bare en ledig stilling som butikksjef, og jeg har hittil ikke noe erfaring fra butikk.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Hva er det som gjør at du tror du har sjangs på denne jobben? Har du andre kvalifikasjoner enn at beliggenheten passer deg?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Har du det som skal til å lede, trenger du ikke noe erfaring fra butikk, føler du at du kan ta utfordringen oppfordrer jeg deg til å søke. Lykke til. :-)
Lunapuna1985 Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Man kan jo søke på alle slags jobber, bare man er forberedt på at man kanskje ikke er aktuell. Men man skal jo selge seg selv litt i søknaden, så du må jo komme med noe du kan bidra med som de kanskje ikke har...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Har jobbet som butikkejef i flere forskjellige butikker, og jeg kan love deg at uten noe butikkerafing overhode er ikke det en jobb du ønsker. Det er selvfølgelig forskjellig fra kjede til kjede, men generelt er det veldig press og masse styr med ledelsen. Så hvis du skal sette deg inn i det sammtidig som å lære dagligbutikkdrift samtidig kommer du raskt til å hate jobbe.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Klar jeg har andre kvalifikasjoner enn bare beliggenhet. Har andre erfaringer, men bare ikke innen lederstilling. Men en gang må det være den første? Mange som går ut i jobb uten erfaring, men opparbeider seg erfaring ute i arbeidsmarkedet. HI
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Anonym 13.29: hvordan ble du butikksjef? Hadde du erfaring innen lederskap fra før av?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Jeg tror ikke du er klar over hva det vil si å lede en butikk. Du har personalansvar i tillegg til ansvaret for butikkens drift. Du tror kanskje at det er enkelt, men du viser stor uvitenhet. Det er forskjell på å opparbeide seg erfaring, altså jobbe seg oppover og lære seg yrket innenfra, og komme utenfra uten erfaring innen hverken butikk eller ledelse og tro at du passer til dette. Det er rett og slett frekt mot dem som har jobbet innen ledelse eller innen handel å tro at det bare er så enkelt... Hvilke erfaringer har du da, som er relevante for denne typen stilling? Jeg tror jeg vil bli banksjef - har ingen relevante kvalifikasjoner, men jeg har så lyst, også ligger banken så fint til i forhold bussforbindelsene...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #10 Skrevet 8. februar 2010 Søk!! Ei venninne av meg hadde ingen erfaring. Hun søkte og ble tilbudt lørdagsjobb/ekstravakter. Ett år senere var hun butikksjef:)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #11 Skrevet 8. februar 2010 En venninne av meg hadde heller ingen erfaring innen butikk yrket. Hun søkte jobb som butikksjef i en butikk, og fikk jobben. Hun fikk også en lang opplæringstid. Hun fikk jobb nå i fjor sommer, og jobber ennå som butikksjef.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #12 Skrevet 8. februar 2010 Greit, du trenger ikke å bite hodet av meg, 13.38. Det var et spørsmål. Jeg vil ikke utdype mer hva slags erfaring jeg har, for vil ikke bli gjenkjent her inne. HI.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #13 Skrevet 8. februar 2010 Ok - JA det er dumt å søke jobb som butikksjef når du ikke har hatt noe erfaring innen butikk fra før av.
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #14 Skrevet 8. februar 2010 Det er et slit aa vaere butikksjef og daarlig betalt i forhold til andre lederstillinger, saa det er ofte vanskelig aa finne folk med relevant erfaring. Hvis du har lyst paa jobben og er motivert synes jeg du skal soeke
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #15 Skrevet 8. februar 2010 Ok, da skal jeg ikke søke på den. Kanskje greit å få erfaring inne butikk før man søker på den type stillingen. HI
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #16 Skrevet 8. februar 2010 Jeg begynte på gulvet og arbeidet meg opp et og et hakk av gangen. Er en stoooor fordel å kjenne alle områder når en skal stå som leder og ansvarshavende. Gikk en gang rett inn som butikksjef i en ny bransje, men da med masse butikk og ledererafring. Selv det var utrolig vanskelig og slitsomt. Den beste jobben var da jeg hadde begynt som ekstrahjelp. Anonym 13.29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå