Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 6 år våknet opp i natt, gråtende, med vondt i foten. Igjen. I helgen har han også sagt at det gjorde vondt inni benet.

Han hadde noe lignende for en mnd eller to siden. To-tre netter på rad han våknet med vondt i foten. Dumme meg har ikke helt i nattens mulm og mørke fått med meg om det er den samme foten han har vondt i, men i natt var det altså den venstre (noterer seg bak øret).

Voksesmerter har jeg hørt, men så var det noen som sa at det ikke fantes. Hm?

Husker selv da jeg var yngre at jeg kunne få vondt i en eller begge bena. Det var den gang såkaldte voksesmerter.

Tips, råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være voksesmerter, men jeg ville tatt gutten med til helsestasjonen og fått ham vurdert av en fysioterapeut. Vår gutt - som da også var 5 - hadde klagd over vondt i anklene over lengre tid, og jeg trodde det var voksesmerter. Imidlertid ble det påvist at han både var plattfot og hadde feilstillinger i ankelen, så nå bruker han spesialsko og klager mye sjeldnere over smerter enn han gjorde før. Det er også godt håp om at bena skal bli fullstendig rettet opp, siden det ble oppdaget i såpass ung alder.

Skrevet

Det første jeg tenker er voksesmerter..... det andre jeg tenker er at det kan være en betennelse i benet et sted.

En venninne har en sønn som har vondt i bena noen netter (voksesmerter), hun pakker bena hans inn i leggvarmere av merinoull. Kanskje litt varme omslag der det er vondt hjelper guttungen din...

Skrevet

Hei! Jeg hadde tatt han med til legen. Det er mest sansynlig voksesmerter, men det finnes jo endel andre ting som kan gjøre vondt i foten. Få en lege til å sjekke det, så slipper du å bekymre deg! ly

Skrevet

Nå skal vi på sånn førskolesjekk på helsestasjonen på torsdag, med lege og det hele, så da tar vi det da. Siden det ikke virker som en "hastesak".

Takk for deres refleksjoner, det kan jo være noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...