Gå til innhold

Er lovet fast jobb men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...jeg tør ikke si jeg er gravid før jeg får det skriftlig! Er det dumt? Det er vel like bindende for sjefen min at hun sier det til meg?

Jeg tenker som så at det er bedre å være helt sikker, derfor sier jeg ikke noe på jobb før jeg har fått ting på papiret. Er bare 4 uker også. Uff, føler jeg "lurer" jobben min på en måte, selv om jeg har mitt på det tørre. Sukk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig. Men det er alltid mye enklere med en skriftlig avtale dersom en av partene nekter på at det er inngått en muntlig avtale.

I denne situasjonen ville jeg ikke sagt noe om at jeg var gravid før det har gått 12 uker. Det er jo vanlig å vente til tolvte uke med å fortelle det i tilfelle noe går galt. Jeg har ingen planer om å si det på jobben noe tidligere.

Du lurer virkelig ikke jobben, men forstår at du føler det litt sånn. Du tenker jo kanskje at du skal ha denne jobben i mange år fremover, og det er jo kun 9-12 mnd jobben går uten deg hvis alt går bra under svangerskapet. Det er jo også lenge til du går ut i permisjon.

Jeg syntes det hadde vært litt annerledes hvis du hadde søkt ny jobb mens du er gravid. Selvom man da også har sitt på det tørre, ville iallefall ikke jeg hatt samvittighet til det. Men situasjonen du forklarer er en helt annen- du fortjener da fast stilling like mye som en som ikke er gravid!

Men få deg en skrifltig kontrakt, det er det tryggeste!

Lykke til!

Skrevet

signerer mandalay.

4 uker er tidlig å fortelle uansett - vent til du har alt på papiret. Du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet.

Kos deg med magen:)

Skrevet

Takk for svar :) Jeg skal helt klart vente med å fortelle jobben noe, så lenge formen holder da. Blir jeg like kvalm som sist, kan det bli vanskelig å late som ingenting. Synd at det å få barn er et problem i noen sammenhenger..:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...