Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Han vil nemlig ikke ha flere barn enn de vi har. Jeg vil gjerne ha flere. Han er svært uforsiktig av seg i sengen og vet at jeg lett blir gravid. Han har sagt han ikke vil ha flere og hisser seg opp hver gang vi drar frem dette i en diskusjon. Om jeg så er eller blir gravid innen kort tid bør jeg si det til han? Er så redd han skal tvinge meg til abort. Vet dette høres helt grusomt ut, men på en måte forstår jeg han også. Det skla sies at vi har et veldig godt ekteskap- foruten om uenigheten her. Har noen opplevd å få flere barn enn det som man ville i utgangspunktet?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Det rette er å selvsagt si det.. Om du er "heldig" så ombestemmer han seg, og vil ha dette barnet etter litt betenkningstid.. Med mindre han er en kald dritt da.. Ingen kan tvinge deg til abort heller!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 hvordan kan han tvinge deg til å ta abort? hvis han ikke vil ha flere barn kan han jo sterilisere seg-ellers vet han at du blir lett gravid. håper det ordner seg
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Og er du ikke gravid nå, så bør du skaffe deg en eller annen form for prevensjon.
Sjørøver *TALL PREGNANT* Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Dere er jo to om å ha lagd den, sp ja, jeg synes du bør fortelle det. Graviditeten forsvinner jo ikke, selv om du holder det hemmelig. Bedre å bare legge kortene på bordet lykke til, og gratulerer med graviditeten.
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Jeg syns ikke at du skal lyve for han, fortell det til ham at du er gravid om du er det. MEN: Når han er så uforsiktig og du blir let gravid så si til ham at om han ikke vil at du skal bli gravid så må dere beskytte dere bedre. Og han bør også ha det klart for seg at du IKKE er villig til og ta abort om det skjer et "uhell".
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Selvfølgelig må du si det til ham. Dumt om han skjønner det når du begynner å få kul på magen:) Neida, alvorlig talt. Hvis han er uforsiktig i senga, og vet hvor enkelt det var å gjøre deg gravid de forrige gangene så får han jo bare ta følgene av det han gjør. Hadde han hatt helt skrekk for flere barn burde han kuttet strengen, eller kjøpt inn et lager av kondomer,- og brukt dem...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Du får si det til han rett ut nå før du blir gravid, at han får sørge for trygg prevensjon selv, om han ikke ønsker flere og at det er fullstendig uaktuelt å ta abort om du skulle komme til å bli gravid. Da er jo valget hans.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Han har ærlig talt ikke noe å bli sint for hvis han er "uforsiktig i sengen". Hvis han vil presse deg til abort vil jeg si at han er utrolig umoden og har ikke forståelse for hva det innebærer for deg medisinsk, følelsesmessig og moralsk. Hvis det er så viktig for ham å ikke få flere barn, får han passe bedre på svømmerne sine. Jeg synes du bør ta deg en prat med ham uavhengig av om du er gravis eller ikke, og gjøre det klart for ham at han har et ansvar for familieplanleggingen i like stor grad som deg. Dere bør bli enige om hvor mange barn dere vil ha, og ta ansvar for fremtiden sammen. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #10 Skrevet 8. februar 2010 HAN er uforsiktig av seg i sengen? Har dere ikke sex SAMMEN? Eller er det slik at mannen din bare har sex PÅ deg? Skjønte ikke helt den..
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #11 Skrevet 8. februar 2010 Hvordan skal han liksom tvinge deg til abort? Dope deg ned og kjoere deg til sykehuset og be dem forte seg foer du vaakner? Klart du maa fortelle ham det og egentlig burde du foer du blir gravid fortelle ham at du ikke kommer til aa ta abort og at han derfor boer soerge for aa klippe snoren hvis han ikke vil ha flere!
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 8. februar 2010 #12 Skrevet 8. februar 2010 Vil han ikke ha barn så får han enten avstå fra sex eller bruke prevensjon...... hvis ikke må han jo leve med konsekvensene av sitt valg.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #13 Skrevet 8. februar 2010 Jeg hadde sagt det uansett. Ikke la han tvinge deg til abort viss det ikke er det du vil. Det er jo hans egen feil når han er uforsiktig i senga.. da burde han klare å ta ansvar!!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #14 Skrevet 8. februar 2010 Takk for svar folkens. Han vet jeg vil ha flere. Og han vet hva jeg syntes om abort. Jeg har sagt at han bør bruke prevansjon om han ikke vil ha flere. Han har kjøpt en pakke kondomer, men han bruker de ikke. Han er jo en voksen mann og vet da hvordan barn blir til- av erfaring! Jeg har sagt han ikke få sterilisere seg før vi har bestemt oss om noen år om vi skal ha flere eller ikke. HI
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #15 Skrevet 8. februar 2010 Om du er gravid nå, synes jeg du burde si det til ham. Er du ikke gravid, får du også ta ansvar og BE han bruke kondom, siden han tydeligvis ikke klarer å tenke så langt selv. Om du vet han er helt imot et barn til, er det også ditt ansvar å beskytte deg.
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #16 Skrevet 8. februar 2010 Ja ja, da faar han vel etter hvert anledning til aa erfare, nok en gang, hvordan barn blir til
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #17 Skrevet 8. februar 2010 Om du har sagt at han ikke får sterilisere seg så blir jo prevensjon ditt ansvar igjen mener jeg. Om han vil sterilisere seg så er jo det hans valg og ikke noe du kan forby han.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #18 Skrevet 8. februar 2010 Neida, ikke si det. Overrask ham med time til UL, det vil sikkert gjøre forholdet enda sterkere. Halloooo - er det gjennomtrekk????
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #19 Skrevet 8. februar 2010 Oj, det saa jeg ikke. Forby mannen aa sterilisere seg? Hmm, da virker det nesten som om du vil "tvinge" ham til flere barn.
Anne-B. Skrevet 8. februar 2010 #20 Skrevet 8. februar 2010 Har dere et veldig godt ekteskap om du ser for deg at han kan tvinge deg til abort?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #21 Skrevet 8. februar 2010 Jo vi har det veldig godt sammen Og kan vel egentlig ikke tro at han vil tvinge meg til det. Det var nok dårlig formulert av meg! Men vet ærlig talt ikke hvordan han vil reagere på dette. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå