Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er gravid med termin i september.

Jeg har jobbet 50% stilling på en klesbutikk siden august 09 og gått skole 50% vedsidenav. Nå skal butikken nedlegges 1. mars å jeg står her gravid og uten jobb. Har jeg noen rettigheter? Tviler på jeg får dagpenger med tanke på jeg tar 2 fag på høyskolen..... noe annet nav kan gjøre`?

Jeg har de siste 4-5 dagene bare blitt i dålrigere form og sliter nå med og komme meg på jobb.. konstant kvalm, dålrig i korsryggen og har null energi, føler jeg må sove 24/7.(tar og på at jeg sitter å bekymrer megfor økonomien nå som jeg mister jobben...) tenker på å ta meg en tur til legen å snakke med hun om evt. sykemelding.

Hvor lenge før må jeg sykemelde meg før butikken avvikles for å få penger?

La oss si jeg blir sykemeldt ut april, og etter det er jeg da arbeidsledig. har jeg rett på foreldrepenger da? har jo jobbet 6 av 10 mnd før permisjon da?

Er ikke enkelt å skal søke ny jobb gravid, og i dålrig form..... d må da finnes noen rettigheter med tanke på jeg er gravid og mistet jobben?

kan jeg prøve søke dagpenger basert på dette som grunnlag?

Jeg har sendt mail til lånekassen om studiesituasjonen min, skal søke 2. året på økonomi til høsten og så søke permisjon og venter på svar fra de om jeg har rett på foreldrestipend og evt. hvor mye.

håper jeg har rett på noe, men er neimen ikke sikker :S:S:S:S

er bekymringsverdig disse pengegreiene:S

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141402883-kan-dere-hjelpe-meg-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har termin i mars og har vært sykemeldt siden oktober. Du har rett på foreldrepenger når du er sykemeldt og,sykepenger går under det samme som lønn. Men,da bør du sykemelde deg før butikken stenger. Da får du for dine 50 % (vil jeg tro).

vet du hvor mange dager før jeg må sykemelde meg?

leser på forumet her at noen sier 16 dager, mens andre sier det holder par dager før butikken stenger...?

skal på nav imorgen å få snakket med de så håper de kan hjelpe meg hva jeg har rett på å skal gjøre :)

er det vanskelig bli sykemeldt noen måneder når man går gravid...? holder mine plager å symptomer? har virkelig ikke noe som helst overskudd til å gå på jobb....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...