Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Da jeg var på kontoll sist, hadde jeg litt sukker i urinen. Men i og med at jeg har tatt en glukosebelastning tidligere i svangerskapet, og denne viste at alt var normalt, mente legen at det var unødvendig å sjekke dette ut noe videre, og at jeg trygt kunne gå 2 uker til neste kontroll før noe evt ble gjort, dersom urinprøven da igjen viser sukker i urinen. Men er det ikke fryktelig farlig for fosteret dersom man har svangerskapsdiabetes? Og er ikke nettopp sukker i urinen et av de første og sikreste tegnene på dette? Syns det høres fryktelig lenge ut med 2 uker "ventetid" før dette evt blir sjekket grundigere opp i. Blodtrykket mitt var normalt på kontrollen, men jeg har iblant veldig høy puls og føler meg ofte litt svimmel og kvalm for tiden. Vet at dette sikkert er vanlige symptomer sent i svangerskapet, men samtidig blir jeg jo veldig på vakt når jeg først har fått ETT symptom... er så redd legen min er litt "slapp" og tenker at det jo PLEIER å gå bra, og derfor ikke gjør noe med noe som KAN være farlig... Håper noen kan gi meg et svar på dette?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Er enig med legen din. To uker til neste kontroll er helt greit om du bare har litt sukker i urinen nå.
Gjest ->>- Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Det er lite som tyder på at det vil være farlig for fosteret å gå et par uker med udiagnostisert svangerskapsdiabetes, og det er veldig vanlig å ha litt utslag på sukker i urinen selv om du ikke har svangerskapsdiabetes (var urinprøven fastende?).
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Takk for svar, begge to! Da legger jeg fra meg bekymringene noen dager til, og venter til neste kontroll før jeg tenker mer på dette! Urinprøven var ikke fastende, nei. Så det er jo god sjans for at dette ikke var noe som helst,såvidt jeg har skjønt... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå