Gå til innhold

Data til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har to gutar, den eine er 3 1/2 år og den andre 4 1/2 år. Størsteguten ønsker seg datamaskin, og eg lurer no på: skal eg kjøpe det, og i tilfelle: kva slags?

Eg har eigentleg tenkt å kjøpe ein "ekte" datamaskin til han, slik at han kan drive med ymse pedagogiske program (lære å rekne og skrive og sånt). Problemet er at guten min absolutt må fingre borti absolutt alt, og eg trur derfor ikkje det går lang tid før dataen blir øydelagt. Alternativet er å kjøpe slik barne-datamaskin som dei har på leikebutikkane, men denne trur eg kanskje er for barnsleg for han.

Eit anna problem er at gutane ikkje vil dele, derfor må eg ofte kjøpe dobbelt opp av ting. Dette kan bli dyrt viss vi kjøper ekte datamaskin.

Er det nokon som har erfaring med barn og data, som har gode råd til oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da synes jeg guttene dine burde lære seg å dele, den kampen må dere bare ta. Kan jo virkelig ikke kjøpe to pc´er fordi guttene ikke klarer å dele.

Uansett; Fisher Price har fine lekepc´er som koster rundt 500. Dere har jo datamaskin (siden du skriver her), så hvorfor ikke bare kjøpe inn noen Josefinespill til den? Finnes flotte lærerike spill fra 1-2års alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...