Gå til innhold

Karneval i barnehagen samme dag som jenta vår har bursdag, kan dere se hit litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår blir 3 år samme dag som det er karneval i barnehagen. Det er en fredag, og vi får besøk av ett par besteforeldre kvelden før. De blir til søndag (bor langt unna).

Jenta vår fikk ikke vært med på karneval i fjor, som var hennes første år i barnehagen, for da var hun syk. Hun snakker nå om at hun gjerne vil være prinsesse...

Er litt i tvil om et par ting, noen som har synspunkter?

Skal vi feire bursdagen i barnehagen (ja, det er lov med kake ;o)) på torsdagen, altså dagen før? For å unngå at bursdagsfeiringen hennes "drukner"i karneval, pølsespising og klovnebesøk? Bursdagsferiring foregår avdelingsvis med kun de 9 barna i hennes avdeling, mens karnevalet er felles på huset med alle 60 barna i de ulike avdelingene. Jenta vår er litt sjenert og tilbakeholden, og jeg tenker da at bursdagen hennes vil "drukne" litt, fordi hun ikke får (og vil vel heller ikke ønske...) samme oppmerksomhet når det er mange som når det er få tilstede.

Et annet scenario: Skal vi feire torsdag, og droppe å ta henne i barnehagen fredagen det er karneval, fordi vi da har besøk av besteforeldre? Eller er det dårlig gjort at hun ikke får med seg karnevalet i år heller? Kan jo ha en kort dag...

Hm, noen som syns noe om dette? Vet det ikke er en big deal i det hele tatt, men det er nå likevel noe en mor kan finne på å tenke på :)

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feire bursdagen hennes torsdag og la henne kose seg på karneval fredag.

Skrevet

Bursdag torsdag, karneval fredag og tidlig hjem for å feire hjemme :-D

Skrevet

Jeg hadde nok feiret på torsdagen i bhg, og hatt en kortere dag på fredagen.

Jeg har selv en gutt som er sjenert, er nok best å feire med de barna hun er mest sammen med.

Hadde latt hun få med karneval, tydelig hun gleder seg.

Skrevet

Jeg ville feiret i barnehagen på torsdag, sendt henne i barnehagen i kjernetiden fredag slik at hun fikk være med på karnevallet og så hat fammiliefeiring fredag ettermiddag/kveld. Barnebursdag for ungene i barnehagen hadde jeg invitert til på lørdag mens besteforeldrene fortsatt var der slik at dere er flere voksne i huset da.

Skrevet

Så da tenker jeg ganske greit da ;o)

Satser på bursdag i barnehagen torsdag, og en liten tur på karneval fredag. Så får hun vist seg frem i prinsesseklær... (Hva er det med 3-åringer og rosa prinsesser?)

Vi inviterer ikke barnehagebarna på bursdag i år, men venter til hun er på stor-avdeling neste år. Vi tenker derimot å ha en bursdag med noen nabobarn på besøk, men det tar vi senere en helg. Og da er foreldrene med, så det går fint :)

Skrevet

Jeg ville tatt bursdagsfeiring enten torsdag eller mandag slik at det ikke blir borte i karnevals styret.

Men jeg ville latt jenta gå i bhg på karnevalet, det er mye moro for et lite barn, dere kan jo heller gi henne kortere dag.

I bhg til jenta mi har de forberedt seg på kraneval i et par uker allerede, øve seg på å kle seg ut, laget masker og annet så her hadde det nok blitt en skuffa jente om ho ikke fikk gå noen timer ihvertfall.

Besteforeldrene er jo der i flere dager tross allt så de får alikevel mye tid med henne, derfor er det ingen grunn at ho ikke kan få med seg moroa i bhg også.

Skrevet

Jeg synes det er et poeng å feire bursdager på bursdager, og ikke på andre dager.

Kjekt for en som feirer tre år at hun er tre år, ikke bare "tre år i morgen".

Karneval med klovnebesøk og pølsespising er sikkert før de små sover.

Altså foreslår jeg bursdagsfeiring i barnehagen på selve dagen kl 14 eller når den nå er at barna er våkne igjen og skal ha ettermiddags-måltidet. At din 3-åring da er utkledd som prinsesse, gjør jo ikke noe. (Bursdags-)krone på hode, en sang og kake til gjestene som evt. fortsatt er ukledd... Gjerne med deg og besteforeldrene til stede, og så tar dere henne med hjem rett fra feiringen, altså rundt kl 15. Til mere feiring hjemme med familie.

Karneval og bursdag på samme dag, gjør ikke noe når det er en god søvn imellom begivenhetene.

Skrevet

i de fleste barnehager er det bare karneval i noen timer. snakk med barnehagen og spørr når det er og hent henne etterpå :) Du må for alld el ikke la henne gå glipp av dette. Det skjer 1 gang i året

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...