Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 noen som har tips til de med atopisk barn? lille klør seg sånn i hodebunnen at han begynner å blø. er 4mnd gammel.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Vi var hos legen og fikk Apolar som vi smurte på de verste stedene. Ellers smurte vi med Aderma fuktighetskrem morgen og kveld, og badet toppen et par ganger i uka. Aderma fåes kjøpt på apotek. Ellers så sydde jeg på slike tynne votter på pysjen så han ikke skulle klore seg til blods.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 - Slutt med alt som heter tøymyker. - Vær forsiktig med "spesialsåper" -det er ingen garanti for at barnet ditt ikke tåler dem. Bruk gjerne såpe med aromatiske oljer. - Smøre, smøre, smøre! Pass på at huden aldri blir tørr. Jeg bruker en olje som heter "Body Oil" fra Shine (www.shineclub.com). Den oljen og aromatisk såpe hjalp meg til å bli kvitt all eksemen jeg hadde. Unngå babyolje, den inneholder mineralolje. - Pass på at neglene til barnet alltid er kortklipt. Barnet kan også sove med tynne hansker. Et annet alternativ er å støpe litt på neglene til barnet (støpenegler er den beste behandlingen mot eksem jeg noen gang her hatt!). Jeg mener ikke at du skal ha støpenegler på barnet, men det går an å støpe en tynn rand i ytterkant på neglene som er så tynn at den ikke vises. Dette er nok mer aktuellt når barnet blir litt eldre da, spesielt hvis barnet får eksem mange andre plasser.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Vi brukte A-krem til jenta vår, og det fungerte fint til tider. Har også brukt litt kortison
selma07 og engel Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Prøv å bytt sjampo.. ikke parfyme i vaskemiddel, og ikke tøymykner. KUtt ut all parfyme, og bruk Akrem. Vanskelig i hodet da... Bruk olje i badevannet. Vask håret m sjampo maks en gang i uka, og pass på å skylle veldig godt. Ta en tur til legen, kan sikkert gi enda flere tips! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Prøvde en del forskjellig vi fikk utskrevet hos lege,,, ingenting fungerte. Det som til slutt gjore susen var a-krem. Men vi brukte det en periode før vi merket forandring:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå