Gå til innhold

Sykepenger rett etter man har gått opp i stilling/lønn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at man må ha jobbet minst 4 uker forå ha rett på sykepenger, MEN hva om man har jobbet 50%, gikk opp til 100% (samme arb.giver) og så blir syk like etter. Hva får man i sykepenger? Jeg har bihulebetennelse og skal til legen etterpå. Er gravid og kvalm også,og rimelig utslitt. Hvis legen foreslår å sykemelde noen dager, hva får jeg i sykepenger? Måjeg ha jobbet 4 uker i nye stillingsprosenten før denne teller som grunnlag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at én dag i ny stillingsprosent holder, siden sykelønnen er ment å kompensere for det du går glipp av - og du ville jo fortsatt i den stillingsprosenten.

Men jeg er ikke skråsikker nok til å garantere deg at det er slik.

Skrevet

Vil tro at hvis du blir sykemeldt fra en 100% stilling, skal du ha betalt 100% også. Men dette vet jeg ikke sikkert altså, ta en telefon til nav.

Skrevet

Mulig det gjelder noe annet for deg. Jeg var ferdig med min perm i jan ifjor, begynte å jobbe (var gravid på nytt og gikk opp i lønn jan/feb). Jeg fikk beskjed om at jeg måtte jobbe minimum 4 uker for at jeg skulle få penger i forhold til lønnsøkningen. Klarte jeg ikke dette ville jeg fått penger uten lønnsøkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...