Gå til innhold

Bør jeg si ifra til flypersonalet at jeg har flyskrekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut og fly på onsdag, og jeg er nødt til å ta beroligende for å klare flyturen. Bør jeg informere selskapet/besetningen ombord?

Kan bli ganske sløv av de tablettene jeg tar før flyreise, da kroppen ikke er vant med slike medisiner til vanlig, så er litt redd de skal tro jeg er beruset, og nekte med adgang.

Noen her som jobber som flyvertinne/i flyselskap, som vet om jeg bør gi beskjed.. Evnt hva gjør andre som lider av flyskrekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ville gjort det. Da vet de hvorfor du er sløv, eller hvorfor du eventuelt overreagerer hvis du gjør det.

Da kan de heller berolige deg og forklare deg hva som skjer dersom du lurer på noe.

Skrevet

jeg tar stesodil hver gang jeg skal fly. Blir ikke sløv. Men sier alltid i fra til flypersonalet. Gjør meg mer trygg =)

Skrevet

Hei

Du bør absolutt si ifra til crewet ang din flyskrekk og hva du har tatt for å roe deg ned. Gjør dette allerede ved ombordstigning. Da vil crewet

sørge for en ok seteplassering av deg og de vil kunne gi deg litt ekstraopplysninger om hva som skjer, evt forventet turbulens etc. Flyredde passasjerer er veldig vanlig/normalt.

Om dette er et stort problem for deg så blir det stadig arrangert kurs for flyredde på de fleste flyplassene i Norge. Det vil du få en gjennomgang med flypersonell og psykolog om hva som skjer under en flyreise. Hva alt av ordre fra kaptein til crew betyr og hva som skjer under takeoff/landing.

God tur:)

Skrevet

Hei Libido:

Hva er stesodil? Og hva gjør dette med deg?

Blir du helt uredd for å fly?

Jeg er MEGA redd ved flyturer .. skriker og gråter... huff!

Men er x partydoper og vil ikke putte i meg masse rart (som gjør meg "ruset")... :(

Skrevet

Stesolid er sterkt beroligende middel.

Ofte ved flyskrekk så er det følelsen av lite kontroll og lite kjennskap til rutiner ombord som gjør folk redde. Så mye flytrafikk det er i verden i dag og faktisk så lite ulykker som skjer.. Det skal ganske mye til for at et fly detter ned;)

Skrevet

Jeg tar Sobril15 mg eller var det 10mg? når jeg skal fly.

Blir ikke sløv eller ruset av de, kan bli litt trøtt.

Gir beskjed til personalet, så roer de meg ned og kommer ofte bort å snakker med meg :))

Anbefaler deg å lese "endelig gla i å fly" av Allen Carr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...