Gå til innhold

ok, jeg har korte bein, stor rompe, litt mage. Hvor finner jeg bukse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke overvektig, men har litt former. I tillegg er jeg kort, bare 161cm. Jeg sliter skikkelig med å finne bukser, blir bare veldig deperimert, siden jeg føler meg feit og unormal når jeg prøver bukser... Har noen andre erfrainger med hvor jeg kan kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er også 161 cm. Jeg er ikke så veldig formfull, men sliter allikevel med bukser,. Og vet du hvorfor? Jo, fordi alle bukser er altfor lange! Det er som om alle skal ha bein som er laaaange..

Jeg trodde at da jeg var større så var det derfor jeg sleit, men jeg sliter enda jeg. Løsningen er enkel, men kjedelig; du må legge de opp! .

Jeg må legge opp alle bukser minst 10 cm.

Så fokuser på noe som sitter pent over rompa og så enten legger du opp selv eller sender de inn til sydame:)

Skrevet

ja, jeg har vel også egentlig innsett at jeg må legge de opp. Synd men sant. Før var der bukser som passa i beina også, men nå er de lenger. Jeg blir så sint!

Det er jo ikke så veldig vanskelig å legge de opp heller, men jeg har ofte prøvd å ta hensyn til de korte bena mine, og da passer de ikke i livet. Har seriøst vurdert å kjøpe mammabukse og bruke den bak frem:-)

Skrevet

Jeg lurer på om det i hele tatt er noen som passer bukser som finnes på hm.com for eksempel jeg da.. Om de er for lange for dere sliter jeg med det motsatte.. Blir så irritert for er helt sikker på at de modellene hm bruker garantert er like høye eller høyere enn meg, dvs med laange bein, men alle buksene de har er ikke lenger enn 82cm i lengde.. Jeg må helst ha 85 men kan til nød klare meg med 84. Er helt sikker på at de buksene modellene har på seg er lengre i beina enn de buksene de selger.. *sukk*

Skrevet

Den gangen jeg var i statene (au-pair) var det som jeg kom til himmelen....der får du bukser i ALLE str :o) Så hvis du har litt penger ta deg en tur over dammen og shop!!

Skrevet

Men seriøst; jeg bruker 36 og av til 38 i bukser og det er da ikke såååå enormt at de burde være 10-15 cm for lange.. Jeg tror de generelt bare lager buksene lenger enn før..

Mammabuksene måtte jeg også legge opp... til og med den elastiske i xs.. dustebukser. 100 kr for å legge opp blir det for meg per buksepar. siden jeg ikke har symaskin eller evner til å tråkle. :)

Skrevet

de modellene har sikkert spesialdesigna bukser, men de selger de ikke fordi at alle som ikke tilhører gjennomsnittet på figuren skal få en skikkelig dårlig dag! Akkurat som om vi kan noe for det!

Skrevet

nettbutikker med fine bukser vi kan bestille fra usa, Melkekua?

Skrevet

Lurer på om det var Gap..... sjekk ut www.gap.com vet ikke om jeg husker feil....

Skrevet

Nei, ikke sant? Jeg bruker 38-40, og vanligvis så føler jeg at kroppen min er normal. Buksene sier noe heelt annet. Og når jeg kikker på andre jenter, så ser jeg jo at det finnes mange på min str? Henger ikke på greip altså. Er ikke rart folk for spiseforstyrrelser og det som er, sier jeg!

Skrevet

tusen takk for tipset:-) Skal sjekke ut den du. Her må vi vel kanskje betale mva og toll? Hvis det er over 200 kr?

Skrevet

Over 200,- blir det toll og mva, men til gjengjeld er dollaren lav og det er billige klær.....og så får du klær som PASSER ;o) hehe.

Skrevet

har fått kikket litt, men finner helst bukser som hadde vært fine uten hengemagen min... Men, jeg kikker videre. Ja, prisen var jo fin, men har ikke sjekket hva det blir med dette andre... Vet dere det? Eller hvor jeg kan finne det ut?

Skrevet

Jeg er 162 cm, har stor rompe og tjukke lår. Jeg kjøper alltid olabukser på B-Young. De pleier alltid å ha i alle fall en modell som passer og som jeg ikke trenger legge opp.

Skrevet

hmm, det har vi her... Kanskje jeg skulle høre der! Takk for tipset!

Skrevet

åh, jeg kjenner meg sånn igjenn i hva du skriver.. jeg ungår rett og slett å kjøpe bukser, kjøper heller tights..

Skrevet

Ellos trur jeg det er , har en del bukser med ulik beinlengder..sjekk ut om du ikke har sjekket allerede. Jeg er kort i beina men lang i overkroppen, og buksene som er med den korteste beinlengda passer meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...