Gå til innhold

Krakilsk unge under bleieskift i barnehagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ped.leder kom bort til meg å spurte hvordan det var å skifte på ungen hjemme, og det har stort sett ikke vært noe problem..

Da kunne hun fortelle at i barnehagen så er ungen helt krakilsk! Hn hater tydeligvis å bli skifta på.. Så en dag her måtte vi ta skitbleia selv, og fikk se det selv.. Hn ligger på matta der, skjelver og rister. Går ikke an å roe hn heller, selvom jeg da kosa og kyssa.. Det var liksom frykt!!

Hvorfor er det sånn? Jeg har jo ikke lyst å beskylde barnehagen for noe heller, men det er jo helt klart at det må ha skjedd noe der som ikke har skjedd hjemme... Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta jenta mi hater å skiftes på hvis ho må ligge på stellebordet i bhg, det er elektrisk og heises opp og ned så de ansatte ikke trenger å løfte. Men jenta mi er liveredd for det uten at det har skjedd noe som helst galt.

Heldigvis for henne bæsjer hun sjelden i bhg og tisse bleier får hun skifte stående på gulvet.

Ellers har jeg selv på jobb vært boti bare et barn som var slik i bleieskift på alle år jeg jobbet i det tilfelle fant jeg fort ut at det var stellebordet han var redd for (mulig han har falt av enten hjemme eller i bhg, eller fordi han var veldig lang og ikke følte seg trygg når han lå på det.)

Så det endte med at vi løste det med at han ble skifta på på et håndkle på gulvet.

Ubehaglig sittestilling for oss voksene men viktigst var at han da følte seg trygg.

Det trenger ikke være at det har skjedd noe, kan være at ho bare har bestemt seg for at det er farlig. Spr bhg om de ikke kan prøve å skifte på henne på gulvet

Skrevet

Huff, jeg lurer på hvordan det skal gå med jenta vår når hun begynner på barnehagen neste uke. Hun er helt umulig å skifte på. Hun er ikke red, men hun er som en ål, umulig å holde stille. Jeg har skiftet på henne på gulvet siden hun var 5 mnd pga denne aktiviteten. Det er skikkelig utrivelig rett og slett.

Skrevet

Sånn var sønnen min også. Hadde aldri skjedd noe under bleieskift heller, han var sånn fra dag 1. Dette resulterte i at han siden den gang (er snart 4 år) kun bæsjer hjemme. Altså, han bruker jo ikke bleie lenger men han nektet å bæsje i bleia mens han brukte det i bhg, og nekter nå å bæsje på do i bhg. Venter til han kommer hjem.

Vet ikke hvorfor, men han var sånn hjemme også. Vi skiftet altid på han stående. Veldig merkelig egentlig.

Datteren min er ikke sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...