Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 ..har fått barnehageplass ))) så utrolig godt å høre.. Barnehagebestyreren betaler selv for plassen til den lille pjokken. Begynte å gråte da jeg leste om han lille tassen der på fredag
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 http://www.dagbladet.no/2010/02/06/nyheter/utenriks/kina/barnehageplass/10277016/
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Herregud, stakkars lille gutten, så fryktelig det må ha vært å stå der lenket fast alene:( Utrolig bra at han får bhg plass, men likevel er det sykt at foreldrene gjorde slik, noen ganger må man kanskje bare innse at det beste er å ikke få barn/ beholde ett barn, om man virkelig ikke er i stand til å ta skikkelig vare på det.
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Naa er vel ikke barnehjem i kina noen dans paa roser heller, og det er tross alt bedre aa sitte lenket ute enn aa sulte ihjel. Det er lett aa sitte her i Norge hvor barnehagen er sponset av staten og alle har krav paa sosialstoenad hvis ting skjaerer seg og doemme andre :S
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Det var ikke sykt, bare et resultat av en fortvilet situasjon. Moren er syk og kan ikke passe gutten. De hadde ikke de rette papirene for å få barnehageplass. Faren måtte jobbe for å forsørge familien, og han lenket fast gutten hver gang han fikk en tur som en slags taxisjåfør. Grusomt for den lille gutten å stå fastlenket, men faren gjorde det fordi han ikke hadde noe valg, og var redd gutten skulle vli kidnappet hvis han ikke gjorde det. Noen mennesker er i situasjoner vi ikke helt kan forestille oss. Det er uvitende og nedlatende å kalle det sykt. Det var ikke gjort av ondskap, faktisk av omsorg - selv om jeg ikke et sekund mener at det var bra.
Dunder Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Ja, da jeg først leste om det hørtes det jo helt forferdelig ut. Men har han jo faktisk ikke vært lenket fast hele dagen, bare når faren hadde tur (han var vel sånn sykkeldrosjesjåfør?), i mellom turene var han sammen med faren sin. Mener ikke å bagatellisere altså, men hvis denne gutten har hatt gode, kjærlige foreldre, og generellt hatt det greit, så kan vi jo håpe på at han ikke har tatt all verdens av skade av dette..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Enig i det dere sier, og ser de andre sidene av saken. Men det gjør bare så vondt langt langt inne i hjertet å se et lite barn stå lenket fast mens han venter på pappaen sin. Herregud, barn skal ikke ha det sånn.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 For de som faktisk ikke vet det, så finnes det millioner av barn der ute som har det utrolig mye verre.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #10 Skrevet 8. februar 2010 Guttens søster har tross alt vært forsvunnet siden januar, foreldrene frykter hun er kidnaeppet, så da var det selvsagt bare et resultat av fortvilelse at de lenket ham fast da faren fikk sykkelturer, så de ikke skulle miste ham også. Det var den tryggeste løsningen de fant. Ble også kjempeglad da jeg så han hadde fått plass i bhg
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #11 Skrevet 8. februar 2010 Ikke sant. Denne gutten har varme klaer, mat og foreldre som bryr seg om ham. Tenk paa barn som er tvunget til aa jobbe som soldater, eller som sulter. Det er mye triste skjebner der ute i verden. Men det er bra denne lille gutten fikk barnehageplass da
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #12 Skrevet 8. februar 2010 Jeg synes likevel det er sykt, og det har ikke med dømming eller manglende evne til empati. Jeg synes det er sykt for gutten sin del, man skal ikke måtte vokse opp slik. Og det beste om de ikke klarte å ta seg av gutten hadde kanskje vært å adoptere han bort, for guttens beste. Slik mange av oss i norge mener man bør ta abort eller adoptere bort heller enn å få ett barn man egentlig ikke har evne til å ha.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #13 Skrevet 8. februar 2010 I mine øyne er det ikke det materielle som er viktig når det kommer til hvem som bør ha barn. Denne gutten har det ikke grusomt på noen måte og foreldre som er glade i han og prøver så godt de kan å ta seg av han selv under vanskelige forhold.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #14 Skrevet 8. februar 2010 Så fordi det er andre barn som har det verre enn denne lille gutten, er ikke dette sykt nok i enkelte av deres øyne? Smarte dere er!!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #15 Skrevet 8. februar 2010 For en gjeng. Om dette ikke er sykt nok for dere, burde vel psykiatrisk avd. være neste. Stakkars, stakkars lille gutt! De burde ikke hatt barn.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #16 Skrevet 8. februar 2010 Men nå er det nå en gang slik at de HAR fått barn. Det er ikke alltid så lett å regulere slikt i et fattig land, kanskje uten tilgang på prevensjon. Selv i et rikt land som Norge hvor man har all mulighet til å forhindre uønskede barn, foretas det 14 000 aborter årlig. Det skjer at folk får barn selv om de ikke bør. (Jeg kjenner faktisk til folk her i Norge som heller ikke burde hatt barn). Gutten hadde klær, var velfødd og hadde foreldre som var glade i ham. Men de var nå tross alt såpass glad i ham at de hadde prøvd å finne en løsning for ikke å miste gutten samtidig som de tjente penger til mat. Sev om det er fælt å tenke på for oss. Gutten kunne blitt solgt, gitt bort, whatever. Men det er tydeligvis foreldre som er så glad i ungen sin at det ikke er aktuelt å skilles fra ham og i desperasjon valgte de denne løsningen. Fælt for oss, men hva med slle de små barna some r foreldreløse og selges til sexindustrien osv. Han er faktisk ikke ille ute, sånn på verdensbasis, selv om jeg selvsagt synte synd på ham da jeg leste det.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #17 Skrevet 8. februar 2010 Så dette er liksom ingen big deal, for gutten hadde klær og foreldre som var glad i han? Hva er dere for slags mennesker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå