Gå til innhold

Legemidler for lang syklus??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe man kan ta for å få normal syklus? Min syklus ligger mellom 50-56 dager:( og nå vil jeg ha hjelp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg ville bestilt time hos gynekolog. Da kan du ved ultralyd/blodprøver få sjekket om du kan ha cyster på eggstokkene, eller manglende eggløsning. Det kan være dette som gjør at du har lang/uregelmessig syklus. Vektreduksjon/endring av kosthold kan hjelpe om man er overvektig. Håper du finner utav det :)

Skrevet

Hei.

Jeg ville også bestilt en time til gyn. Selv slet jeg med lange uregelmessige sykluser. Sluttet på pilla i okt 08, men syklusene mine var like ustabile hele tiden. Kunne variere alt fra 30-50 dager. Gyn sjekket hormonene mine med en blodprøve og tok en GU og invendig ultralyd. Det viste seg at jeg hadde tendenser til pco, men ingen hormonforstyrrelse. Jeg fikk resept på pergotime (som stimulerer eggløsning) selv om jeg hadde EL av meg selv hver mnd. Tok en kur, fikk EL på dag 15 (og det var jo ikke normalt for meg) og ble faktisk gravid på første forsøk :) Da hadde vi prøvd en 8-9 mndr før det! I dag er jeg 10+4 og håper alt går bra så jeg snart kan flytte over til 2. trimester.

Ønsker deg lykke til :)

Skrevet

.. Men hvis det viser seg at det ikke er noe galt, ingen cyster eller noe som er årsaken til dine lange sykluser, er det lite man kan gjøre faktisk. Er i samme båt, og når jeg ba legen min om råd fortalte han at det kun er ett legemiddel som hjelper med å få regelmessige sykluser, og det er p-piller...

Skrevet

Hos meg sa gyn at pergotime kunne gi EL et lite ekstra puff. Hun fant jo ikke noe direkte galt med meg heller, bortsett fra en forklaring på de lange syklusene mine, men det var ikke grunn nok til at det ikke klaffet for oss.

Skrevet

ja skal kontakte legen min for å sjekke.Tror ikke det er noe galt med eggløsningen min eller eggene,da jeg har både eggløsningssmerter og eggløsningsslim så og si hver mnd. Det som er lengden på syklusen som er problemet.Har en frisk og fin jente på 19mnd som ble unnfanget uten problemer. vi får se..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...