Gå til innhold

Når kan baby får ferdigblandet mme, ikke oppvarmet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på noe denne uken hvor jeg ikke får varmet vann, og er ikke en racer i mme-gamet, siden jeg ammer for det meste.

Kan jeg gi ferdigblandet mme til en på 4 mnd, uten å varme det opp? Eller er det fy-fy?

Hvis jeg ikke kan gjøre det, vet dere hva blandingsforholdet er sånn cirka for å få det 37 grader? Halvt lunkent vann og halvt varmt fra termos?

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis babyen din godtar det er det ikke noe i veien for å gi kald mme til en på 4 mnd. (test på forhånd) Men det er nesten like enkelt å ta med 2 termoser. 1 med kaldt kokt vann og en med varmt vann. Blandingsforholdet er sånn ca halvparten av hver.

Skrevet

Avhengig av hva du mener med ferdigblandet:

1. Ferdigblandet mme på kartong

- er steril når den er uåpnet og kan oppbevares i romtemperatur og drikkes uten å varmes opp.

- når den er åpnet må den oppbevares kaldt. Har man ingen kjølemuligheter bør man helle ut restene og åpne en ny kartong ved neste måltid.

- mange babyer som tollerer romtemperert, bare å prøve

- Skulle ikke romtemperert falle i smak så er det jo ikke noe problem å ta med en termos med varmt vann og en egnet beholder for å lage vannbad slik at man får lunket litt på melken (raskt å varme opp fra romtemp)

2. Å lage ferdig mme fra pulver på forhånd for å ta med

- må oppbevares kjølig pga bakterievekst! En mulighet er jo da kjøleelement og kjølebag.

- tvilsomt om babyen tollerer å drikke så kald melk..., ta med termos med varmt vann og egnet beholder til vannbad

- Tar litt lenger tid å varme opp kjøleskapskald melk til drikketemperatur, så da er blandemetoden den helt klart raskeste (når man alikevel må ha med termos...)

Skrevet

Glemte en viktig ting under punkt 2

- Skal man lage mme fra pulver på forhånd må man bruke et merke som skal tillages ved 70 grader (småfolk eller collett).

Skrevet

Takker for svar! Ja, tenkte på ferdigblandet fra butikken.

Skrevet

Ja den kan drikkes i romtemperatur. Men ikke kjempekald, da får babyen vondt i magen, så ikke ha den i kjøleskap. Ha den på kjøkkenbenken til du skal gå.

Annonse

Skrevet

Evt kan du jo ta med en termos med varmt vann og noe du kan varme flaska i, så er det jo ikke noe problem å varme opp den ferdigblandede mme etter å ha helt den i flaska

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...