MathildeC Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Skal på noe denne uken hvor jeg ikke får varmet vann, og er ikke en racer i mme-gamet, siden jeg ammer for det meste. Kan jeg gi ferdigblandet mme til en på 4 mnd, uten å varme det opp? Eller er det fy-fy? Hvis jeg ikke kan gjøre det, vet dere hva blandingsforholdet er sånn cirka for å få det 37 grader? Halvt lunkent vann og halvt varmt fra termos?
abella Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Hvis babyen din godtar det er det ikke noe i veien for å gi kald mme til en på 4 mnd. (test på forhånd) Men det er nesten like enkelt å ta med 2 termoser. 1 med kaldt kokt vann og en med varmt vann. Blandingsforholdet er sånn ca halvparten av hver.
blomstre Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Avhengig av hva du mener med ferdigblandet: 1. Ferdigblandet mme på kartong - er steril når den er uåpnet og kan oppbevares i romtemperatur og drikkes uten å varmes opp. - når den er åpnet må den oppbevares kaldt. Har man ingen kjølemuligheter bør man helle ut restene og åpne en ny kartong ved neste måltid. - mange babyer som tollerer romtemperert, bare å prøve - Skulle ikke romtemperert falle i smak så er det jo ikke noe problem å ta med en termos med varmt vann og en egnet beholder for å lage vannbad slik at man får lunket litt på melken (raskt å varme opp fra romtemp) 2. Å lage ferdig mme fra pulver på forhånd for å ta med - må oppbevares kjølig pga bakterievekst! En mulighet er jo da kjøleelement og kjølebag. - tvilsomt om babyen tollerer å drikke så kald melk..., ta med termos med varmt vann og egnet beholder til vannbad - Tar litt lenger tid å varme opp kjøleskapskald melk til drikketemperatur, så da er blandemetoden den helt klart raskeste (når man alikevel må ha med termos...)
blomstre Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Glemte en viktig ting under punkt 2 - Skal man lage mme fra pulver på forhånd må man bruke et merke som skal tillages ved 70 grader (småfolk eller collett).
MathildeC Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2010 Takker for svar! Ja, tenkte på ferdigblandet fra butikken.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Ja den kan drikkes i romtemperatur. Men ikke kjempekald, da får babyen vondt i magen, så ikke ha den i kjøleskap. Ha den på kjøkkenbenken til du skal gå.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Evt kan du jo ta med en termos med varmt vann og noe du kan varme flaska i, så er det jo ikke noe problem å varme opp den ferdigblandede mme etter å ha helt den i flaska
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå