Gå til innhold

Dårlig blikkotakt, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 11 uker gammel gutt som jeg syns gir litt dårlig blikkontakt. Jeg får kontakt med ham flere ganger dagelig, men syns han ikke er så interessert i å se på meg. Søker mot TV(!) og andre skarpe kontraster som svarte rammer på hvite vegger, men ikke så mye mot ansikter. Følger med når storebror leker foran ham, men syns liksom han begynner å bli såpass stor at han burde vært mer opptatt av ansikter...? Er det normalt? (Skal selvfølgelig spørre hs på 3mnd kntr om 2 uker)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra at du skal ta det opp med helsesøster!

Jeg hadde en periopde med storebror (jeg tror det var ca på samme alder) da jeg var litt bekymret for manglende blikkontakt.

Jeg syns han vek unna da jeg prøvde å se han i øynene. Han var veldig opptatt av TV og sånn som du beskriver.

Det er absolutt ingenting i veien med storebror! :)

Han er 2 1/2 (og fortsatt veldig interessert i TV...) og veldig oppmerksom på både menesker og omgivelser.

Jeg kan ikke huske hvor lenge den perioden varte, men ikke lenge nok til at jeg ble virkelig bekymret!

Han begynner kanskje rett og slett og bli nysgjerrig på omgivelsene? Deg kjenner han jo godt nå :)

Skrevet

Sånn var mi og, og det forverret seg når hun ble 3 mnd. Vi var kjempebekymret. Nå er hun snart 5 mnd og vi har masse blikkontakt. TV'en er fremdeles veldig stas, men nå er det meg hun liker best å se på :-)

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Jeg tror etter besøk av venninne i går, som han ga kjempekontakt til, så kan jeg bare konkludere med at han er litt "lei" av meg. SOm nevnt over, han kjenner meg allerede godt... Sukk...:) Men det lever jeg glatt med, så lenge alt er bra...

Skrevet

Vi har også erfaring med dette. Min er litt over 3 mnd gammel og vil heller se på lys/bilder etc i stedet for ansiktet mitt. Jeg får blikk kontakt av og til, men han er som i ditt tilfelle litt mer interessert i se på andre ting. Men han er veldig glad i å følge med på storesøsteren sin!!

Regner med det blir bedre etterhvert. Har lest flere steder på internet at det er vanlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...