Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Datatilsynet vil slette (sensitiv)informasjon som foreldre legger ut om barna sine på nettet. Da er det vel nok av både nye og gamle godbiter å ta av her på DiB, vil jeg tro. En del blogger og åpne hjemmesider ligger vel tynt an også... Har vært her siden sidene åpnet, og har lest mye rart, ja... Hurra for nettvett!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Kødder du eller??? Gårra ikke ann å stenge DIB. Det er jo så mye moro å lese her inne.. Jeg trenger jo ikke se&hør, jeg bare leser her jeg siden nettvett tydligvis er et fremmedord...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Ikke sant? Feks. cat68, Dr,yppert, og hun som nettopp skrev så mye stygt om svigerfamilien sin og ble outet.... Høy underholdningsfaktor ...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Underholdnig på andres bekostning??,er ikke krise hvis det blir steng eller???
Gjest Morn du Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Jepp, på et nettsted der ingen vet hvem du er, ei heller hvem barna dine er, datatilsynet legger nok masse tid igjen på det ja. En ting er jo selvfølgelig om du har blottlagt hele sjela di og alle du kjenner, samtidig som du har lagt ut link til hvor du bor og hva du heter, da ligger du litt tynnere an. Men jeg tenker at de heller er på utkikk etter de foreldrene som lager blogger som roper "Få ''''''''' hjem. Barnevernet er no dritt".
Cat.68 Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Hahaha, trur ikke noe av det jeg har skrevet vil bli tatt bort. At du føler at min bekymring en tid for min eldste sønn , er underholdning for deg, får liksom stå for din regning. Men fortsatt dreier det jeg skrevet seg om en voksen mann, som selv snakket/snakker om sin tid som rusavhengig.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Vel, det er jo noen som har gjort det her da - ikke mange, men et par stykker i tidens løp er det jo. Enig i at DiB nok ikke er førstepri hos datatilsynet, men det er jo alltids noen som ikke skjønner hva som menes med nettvett, og heller vil kverulere over sin rett til å legge ut alt mulig rart om barna sine og familien sin og seg selv. En del synes jo det er gjevt å komme i Se og Hør også.
Cat.68 Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Igjen vil jeg tru du sikter til meg, siden vi vært i Se&Hør. Hvis du trur det var gjevt å miste et barn og så leve 3 mnd på sykehus med neste barn usikker på om hun fikk leve, så sier det vel igrunn mer om deg. Reportasjen i Se&Hør handlet ikke om at det var "Gjevt", men å vise mennekser at det finnes flere i dette landet som opplever det samme. man føler seg nemmelig veldig aleina i en slik situasjon. Trur du er misunnelig på en litt rar måte jeg anonym. Ikke alle som ringer Se&Hør selv heller da vettu. Noen blir faktisk kontaktet, tru det eller ei. ;o)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #10 Skrevet 8. februar 2010 Jeg ante ikke at du hadde vært i se og hør, jeg - alt handler ikke om deg, tro det eller ei. Skjønner at det var en traumattisk opplevelse, det du har opplevd, føler virkelig med deg i det - men hvorfor stille opp i det drittbladet(beklager språket, men det er det eneste dekkende ordet for det bladet) med den opplevelsen, skjønner jeg ikke. Fins plenty av andre medier å dele slikt i. Og nettvett er faktisk en fin ting likevel, det er det bred enighet om ellers i samfunnet også. Det er bare ikke alle som skjønner det, og som insisterer på å dele alle slags private ting på nett.
Cat.68 Skrevet 8. februar 2010 #11 Skrevet 8. februar 2010 Vel, siden jeg blir navngitt over her, og man nevner Se&Hør så er det ganske nærliggende å tru at man mynter på meg. Hvorfor stille opp i det sdrittbladet. Tja, en grunn kan jo være at det er Norges mest leste blad og har man noe man vil fortelle så når man veldig mange mennesker med det bladet. Ikke ble vi behandlet som dritt av de heller. Tvertimot faktisk, Journalisten var fantastisk, og en utrulig empatisk og hyggelig fyr, som utelukkende arbeider med historier fra virkeligheten.Er man kjendis og vil være privat er kanskje dette er drittblad, men like mange kjendiser slåss om spalteplass der også. Er du vanlig privatperson, er dette bladet like seriøst som noen annet.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #12 Skrevet 8. februar 2010 Dette bladet er overhodet ikke i nærheten av å være seriøst - jeg har sett dem i aksjon på sitt verste i forhold til privatpersoner som har opplevd tragedier langt utover det du har, cat - no offense. Tar ikke i bladet med ildtang engang. Det er norges mest leste blad fordi folk som leser det er noen nysgjerrigperer som syns det er grøssende deilig å lese om andres tragedier og samtidig er glad det ikke er de selv som opplever tragediene. Redaktøren og journalistene utnytter sårbare mennesker i krise som trenger å snakke om det de har opplevd. Brorparten av det som står der er dessuten sladder som ikke engang er sant...
Cat.68 Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 Skriver ikke at bladet er 100% seriøst, skriver at det er like seriøst som noe annet. De aller fleste blad er på pletten og prøver overtaling av personer i sårbare situasjoner hvis det har et stort nyhetsverdi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå