Gå til innhold

Jobbe i barnehage og lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hva men tjener ca i å jobbe i barnehage ufaglært?

JEg holder på å kjede vettet av meg på jobb og kjenner qt jeg kunne tenkt meg å jobbe i barnehage, saken er den at om det stemmer at de ikke tjener med er 200 000-240 000 så har vi i grunn ikke råd til det. Så klart, alt er prioritering, men slik som situasjonen er nå så bkir det for lite penger i kasse.

get er et par bhg jeg jeg ahr lyst til å jobbe i og jeg vet at de har dette PBL-A lønn. Det sier meg i grunn ikke så mye.

Noen som vet?

Setter stor pris på svar. :)

Håper alle har en strålende dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet som vikar og assistent i noen bhg.

Lønnen jeg fikk varierte en del fra 113 i timen til 125 i timen.

Jeg var 27 og hadde jobbet i mange år da jeg prøvde meg i bhg. Hadde også en del utdannelse, men ikke bhgrelevantutdannelse selvfølgelig.

Hva tjener du nå? Og hva slags jobb?

Jeg håper jeg slipper å søke jobb i bhg jeg, både pga lønnen og pga mistrivsel fra min side. ikke noe bra å jobbe der når man ikke ønsker det:)

Skrevet

Jeg jobber som sekretær og har vel 320 000 i året.

Vet ikke heller om jeg kommer til å trives i bhg, men jeg er veldig opptatt av barn og oppvekst. Kjenner at jeg har et behov for å jobbe med noe som er meningsfylt og sitte med innkjøpt og slikt er ikke direkte meningsfylt. fyler 30 i år og føler at jeg har lyst til å begi meg ut på noe som fyller dagne min med glede. Har ikke lyst til å jobbe med noe som er ok.

Er ikke så lett...

Skrevet

Oi, det var jo ganske ok. De jobbene jeg kan søke nå (der de krever 3 års utdannelse fra høyskole eller universitet) begynner jo på 319 i lønn...

Jeg er så lei av å ikke ha fast inntekt at jeg bare vil ha en ok jobb jeg da. Gikk ledig i 1,5 år sist og søkte massevis av stillinger. Jeg blir også 30 i år, har lyst å kunne tenke på å kjøpe leilighet etter hvert og alt mulig sånt. Æsj. ja ja.

Skrevet

jeg har 149 kr pr time, har da 10 års ansinitet.

hvor mange år har du??

Skrevet

Men det er jo fint mulig aa finne meningsfulle sekretaerjobber! Vi elsker sekretaeren vi har paa avdelinga vaar og alt stopper opp hvis hun er syk. Kanskje du bare trenger aa bytte til jobb i en annen organisasjon eller et annet firma?

Skrevet

Ser nå at du har 320 000,- i året, det er jo bra! Tror det blir ca 300 000,- med 10 års ansinitet.

Skrevet

Jeg har jobbet her i 4 år, har hatt ca 1 år hjemme i mammaperm.

Jobben er super sånn sett at jeg kan gå til jobb, god lønn, men det kan nok være at det er bare menn som jobber her uten om meg som gjør a det også blir litt kjedelig.Det blir lite av de dype samtalene for å si det slik.

Skrevet

Lille meg her:

Slik er det her også. blir jo satt veldig pris på, sånn sett. Men merker at sjefen min blir litt sur nå når jeg er borte med sykt barn. Skjønner jo at det er frustrerende iom at ting stopper litt opp da, men hva skal jeg gjøre da? Jeg kan jo ikke noe for at gullet er sykt.

Skjønner nå at jeg har mye på hjeret, og mange for og i mot tanker i hodet mitt. hehe

Skrevet

4års ansinnitet gir 237000 i året som ufaglært i barnehage. Man må ha 8 års ansinnitet for at det er 260000 tror jeg.. 280000 ved 10 års. Slik er det i vår kommune ihvertfall...

Skrevet

jeg jobber privat, og vi har visst litt bedre, følger pbl som det var snakk om her, og den gir 295 000,- ved 10 års ansinitet.

Skrevet

huff, det var ikke mye å skryte av.

Er ikke lett å bytte jobb og skulle gå ned nesten 100 000 i lønn.

Har man barn så går de i de fleste bhg "gratis",. men dog...

Skrevet

Ah, kjip sjef som er vant til karrierebevisste men med koner som tar seg av barna fordi de jobber deltid.

Hva med aa ta det opp i neste medarbeidersamtale at du opplever det som belastende at sjefen sutrer hver gang du er borte pga sykt barn og forklare ham at i din familie maa du og mannen dele paa sykt barn dager, ergo maa du vaere borte innimellom.

Skrevet

Det er brutto lønn det er snakk om her? 200.000-240.000 for å jobbe fulltid i barnehage?!? Herregud, de er så flinke i vår barnehage at de burde hatt tre ganger dette beløpet! Jammen må jeg si det er snakk om ildsjeler da. Dette er neimen ikke noen lett jobb. Selv er jeg offentlig ansatt, har eget kontor og sliter meg ikke ut akkurat. Jeg tjener 370.000 brutto i året...

Skrevet

Helt enig Smilefjeset. Det er ganske sykt når man tenker på for en faktisk viktig jobb de har og så får de så lite i lønn. De burde fått en god del mer.

Skrevet

Kunne selv tenkt meg å jobbe i barnehage/skole en periode når permisjonen er over. Har i alle år vært ansatt i privat sektor på kontor, men kjenner jeg er litt lei. Men så er det det med lønna. Har jo selv ikke råd til å gå ned nesten 100 tusen i lønn i året.

Må si at når det kommer til de som gjør en veldig viktig jobb for samfunnet, være seg innen barnehage, helsesektoren, politi o.l, tjener altfor dårlig. Men det er vel fordi dette er bransjer hvor staten ikke tjener penger.

Skrevet

100 000 er for mye å gå ned i lønn. Iallefall slik som situasjonen er nå.

Jeg har egentlig vanskelig med å forstå hvordan de klarer å få det til å gå rundt, mer eller mindre den andre halvdelen har en relativt godt betalt jobb.

Klarer ikke se for meg hva vi kunne ha spart inn pengene på. Det ene er vel at vi ikke kunne spart noe penger og så måtte vi kutte ned på det vi handler inn av mat.

Er ganske opptatt av hva jeg spiser i den forstand at jeg prøver å lage mest mulig hjemmelaget mat, så lipper vi å spise så mye sukker og en del av de farlige E-stoffene, men vi ahdde ikke klart å spaer 100 000 på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...