Gå til innhold

Lillegutt på 8 mndr våkner kun 1 gang om natta nå, men da holder han det gående 1 times tid... virker trøtt, klør og er urolig. Hvordan får jeg han til å sovne godt igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet kl 5.30 i dag og det er jo superbra:)

Ble en powernap på 20 min da vi kjørte hjem fra pappa i går kveld, så vi fikk ikke lagt han før 20.15.

Siden han kom seg så seint i seng, vet jeg at han egentlig skulle ha sovet et par timer til i morges.

Men jeg styra fram og tilbake, vann, smokk, kos på kinnet og tilslutt fikk han en flaske melk.

Men ennå så roet han seg ikke..

Kan jo nevne at han er ganske forkjølet, vært det nå i ca 2 uker og surkler i nesa.

Kan det være grunnet til uroligheten og at han ikke sovner igjen, eller han dere noen "supertips" til hvordan jeg kan fikse det?:)

takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fare for å bli skutt; La han skrike litt? Hvis han ikke ligger og vræler ville jeg gjort det, det har fungert her hvertfall:) Hvis han er syk går jo selvsagt ikke det, men hvis ikke ville jeg gitt det noen minutter og sett om han roet seg selv altså.

Skrevet

hvis han er tett i nesa kan jo det være grunnen, mine sover slltid dårlig da.

legg bøker under hodeenden på senga, gi saltvannsdråper eller spray og vent på at det skal gå over!

Skrevet

Ok, takk.

Vil helst ikke at han skal skrike så lenge på natta.

Storesøster på 3,5 ligger vegg i vegg, så derfor er jeg ganske kjapt inne å roer han ned.

Hun kom inn i senga vår i 6-tida og sa at "Ludvik roper så fælt. Jeg får ikke sove".

Bøker har jeg under senga, men jeg får bli flinkere å gi saltvann før han legger seg.

han er nemlig ikke så ille da, så jeg glemmer det.

men når han våkner, hører jeg det mye bedre. Surkler i hvert åndedrag. ( i nesa)

Får vel bare vente på at det skal gå over, og at han roer seg.

Har ikke vært noe problem å roe han før, inn med smokk eller vann så har han sovet.

Skrevet

jenta vår er 7 mnd nå..

de siste nettene har hun rett og slett måttet skrike litt..

vi har slutta med mat på natta,men av vane er det av og til at hun våkner. Og da er det snakk om lys våken..

Jeg har stått i 2-3 timer og byssa,trøsta,fått vann i tilfelle hun var tørst osv.(hun tar IKKE smokk) Vi har også ei storesøster vegg i vegg,men hun sover igjennom hylinga..

for det er hyling som i klaging og ikke "jeg har det vondt" skrik.

første natta gikk jeg fram å tilbake i 3 kvarter,før hun ga seg..bare gløtta på døra og sa god natt,sov godt.(lengste var vel 5 min før jeg gikk inn)

i går brukte vi vel 15 min før hun ga seg,så det går nedover. (hun har alltid vært vanskelig å legge,har aldri klart å falle til ro selv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...