Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på snart 2 har veldig øreverk...det var rødt og litt betent når vi var hos legen før jul..og nå har det altså blitt store smerter utav det. Ringer og ringer til fastlegen, men der er det som vanlig ALDRI svar å få!! Helsestasjonen kunne ikke bidra med noe hjelp, da dette var fastlegens område... Helsenorge er helt fantastisk!!

Noen som har råd til hva som lindrer og hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at du kan bruke mentulatumsalve under bena til de små, er for sterkt å ha i øre til de,

Ellers så hjalp det for min lille snupp å ha bomul i øret, utenpå der hadde vi et skjerf for å holde bomullen tett og varmt. Dette hjalp en del fram til vi kom til lege for å få pencelin

God bedring.

Skrevet

Ibux funker mye bedre som mertelindring enn paracet, gi det regelmessig (inntil 4 ganger i døgnet) og fyll evt på med paracet om det ikke er nok... Ellers er det vel å få time hos fastlegen som gjelder - og at han har for dårlig kapasitet på telefonen er vel ikke Helse Norges feil? Jeg får alltid svar på telefonen men må kanskje ringe opp en par ganger på rad, og jeg får alltid time på dagen når det er noe med gutten min...

Skrevet

takk for råd! kom akkurat igjennom hos legen faktisk, men der var det fullt og de hadde ikke ledig før langt uti mars! Så jeg kunne sitte å ringe igjen i morgen før å høre om det var noen avbestillinger da...! Så ringte jeg helsestasjonen for å høre om de hadde noen barnelege men det var ikke deres område, så der var der ingen hjelp å hente. Det var hva jeg mente med helse norge..men så skal det sies at jeg alltid venter og venter på denne fastlegen men hun har jo aldri tid når vi faktisk trenger det! Så klart ikke hennes feil, men det gjør meg en smule frustrert. Flere ganger har vi vært på legevakta midt på dagen fordi fastlegen er helt utilgjengelig. Og det synes jeg bør være unødvendig.. Så du er heldig lille M som får time på dagen.

Der fikk jeg ut litt av den irritasjonen:) Men uansett da så takker jeg for råd, skal få tak i flytende ibux og hive meg over telefonen igjen i morgen! :)

Skrevet

Om du har en fastlege som ikke kan gi akutt time før uti mars hadde jeg byttet lege på flekken... Det er helt uholdbart og IKKE sånn det skal være... Klag til fylkeslegen på denne legen og finn en annen lege - legen din organiserer seg ikke godt nok og/eller har for mange på lista si i forhold til kapasiteten.. Og dra på legevakta i dag, det er ingenting som er så fælt som barn med smerter, jeg har selv hatt ørebetennelse i voksen alder og det var VONDT!!! Knasket paralgin forte og voltaren og enda gjorde det vondt!!

Helsestasjonen er nok ikke rette plassen nei, og de vil jo heller ikke ha syke barn på besøk så kan skjønne at de ikke vil ha dere innom... Tenk på alle de bittesmå som kan smittes?

God bedring til barnet ditt, håper ibux hjelper og at du får time hos en eller annen lege i dag!!

Skrevet

Usj da...

Det kan hjelpe med nesedråper. Prøv å litt høyere under hodet når hun sover. Paracet /ibux hjelper.

Ikke alltid at antibiotika hjelper heller dessverre.,

God bedring til jenta :)

Skrevet

Ja det er helt umulig med den legen, alltid værtfall en time forsinket også når vi har time... vi flytta hit i vår og skifta da til denne legen fordi det var den kvinnelige fastlegen med flest ledige på lista si! Det skulle man ikke tro.. frekke folk som tar tlf også, nei usj, må nok se oss om etter en ny!

Nå har hun sovnet på sofaen:) så håper dette hjelper mot de værste smertene værtfall!

Skrevet

For det første skift fastlege, ikke mye vits å ha en fastlege man ikke får hjelp hos...

For det andre ring igjen og mas i dag og be om antibiotika. Hvis du ikke får time i dag, så ring kl åtte i morgen tidlig da deler de ut akutt timene den dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...