Gå til innhold

Kan vi ha sex når jeg blør etter SA??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok de 4 "herlige" cytotec på mandag, etter det har vi hatt sex 2 ganger.. Jeg blør en del både før og etter.. Går med sønnen min sin bleie på meg, hihi--så litt er det jo...

Er dette skadelig tror dere?? Tenk om jeg blør i 4 uker da? Da blir jeg jo ALDRI gravid fort igjen:(

Jeg kan vel ikke ødelegge noe der nede vel???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal vel helst vente med sex hvis du blør ennå pga infeksjonsfare. De aller fleste blør ikke over 1 uke. og du får nok ikke eggløsning såå raskt etter en SA.

Skrevet

Når jeg hadde SA sommeren som var i fjor, fikk jeg beskjed om å vente med sexen frem til jeg sluttet å blø. Og man kan faktisk få eggløsning veldig raskt etter SA, jeg ble gravid igjen med en gang, og med termin kun en uke etter første graviditet. Så alt er mulig... men villenok ventet til blødningen stoppet!

Skrevet

Vent med sexen!

Hvis du blør mer enn en uke bør du kontakte lege.

- Men hvis du har sex nå kan du få infeksjon, og det er ikke noe særlig. Skal jo ikke bade i badekar heller før blødningene har helt slutta.

Og så er det best å vente med å prøve til du har fått igjen TR. Ellers kan det være rester av forrige graviditet i livmora, og det gjøre at du lettere mister neste gang. Sier legene i alle fall.

Det er vanskelig å la være å prøve, men jeg orker ikke tanken på å kunne miste på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...